نوشتن روی شیشه یا بدنه خودروها ممنوع است

نوشتن روی شیشه یا بدنه خودروها ممنوع است
رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر این که هرگونه استفاده از برچسب، استیکر و تصاویر روی شیشه و بدنه خودروها ممنوع است، گفت: استفاده از چراغ زنون و چراغ با رنگ تماما سفید در خودروها مطلقا ممنوع است.

به گزارش نجواخبر، سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در حاشیه جلسه ملاقات مردمی فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در مرکز نظارت همگانی فراجا (۱۹۷) برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای بررسی و حل مشکلات مردم در حوزه راهنمایی و رانندگی به مرکز نظارت همگانی پلیس آمده بودیم و مشاهده کردیم که بیشترین مشکلات مطرح‌شده توسط شهروندان مربوط به شماره‌گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بود.

وی افزود: برنامه‌های منظمی برای دیدار فرماندهان و مسئولان فراجا با مردم در مرکز ۱۹۷ و رسیدگی به مشکلات شهروندان وجود دارد که از برنامه‌های خوبی است که باید از برگزارکنندگان آن تقدیر کرد.‌ در برنامه امروز، بیش از ۱۹۷ نفر از مردم به مرکز ۱۹۷ مراجعه کردند و با مسئولان پلیس راهور دیدار و مشکلات خود را مطرح کردند.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: مهم‌ترین مطالبات و درخواست‌های مردم درباره تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرایند پیگیری تصادفات و مسائل مربوط به جرایم رانندگی بود. البته در برنامه امروز، هیچ‌کدام از درخواست‌های مطرح‌شده درباره جرایم رانندگی، مربوط به جریمه‌های اشتباهی نبود، بلکه مراجعه‌کنندگان درخواست بخشش جرایم خود را داشتند.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مقررات مربوط به نور چراغ خودروها پرداخت و گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد، استفاده از چراغ زنون و چراغ با رنگ تماما سفید در خودروها مطلقا ممنوع است، توصیه می‌کنیم که حتما از چراغ فابریک خودروها استفاده شود، زیرا این چراغ‌ها از شرایط استاندارد برخوردار هستند.

ارشدترین مقام پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خاطرنشان کرد: اگر خودرویی چراغ زنون داشته باشد، در صورت مشاهده جریمه می‌شود، زیرا چراغ زنون خطرآفرین است و می‌تواند برای دید سایر رانندگان خطر ایجاد کند، به همین دلیل پلیس استفاده از این نوع چراغ را ممنوع اعلام کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: استفاده از هرگونه برچسب، استیکر و تصاویر روی شیشه و بدنه خودرو، حتی اگر جنبه تزئینی داشته باشد، تخلف است و در صورت مشاهده برای آن خودرو جریمه صادر می‌شود، البته خودروهای تبلیغاتی و امدادی طبق آیین‌نامه و با تأیید مراکز پلیس راهور می‌توانند بغل‌نویسی داشته باشند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255905

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب