هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط

هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام آماده بارش در استان‌های غربی،مرکزی و جنوبی؛ احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی کشور هشدار داد.

به گزارش نجواخبر، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام آماده بارش در استان‌های غربی،مرکزی و جنوبی؛ آخرین وضعیت جوی در روزهای آینده را تشریح کرد و نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی کشور هشدار داد.

روزنامه رسالت در خبری نوشت: حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره هشدارهای بارش های سیل آسا در کشور اظهار کرد: براساس هشدار سطح نارنجی که صادر شده است، سامانه بارشی جدید از سه شنبه هفته جاری وارد کشور شده و تا پایان روز جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را خواهد داشت.

وی افزود:سطح نارنجی به معنای احتمال بروز مخاطره است و به همین دلیل استانهای مختلفی که متاثر از این سامانه بارشی هستند در حالت آماده باش قرار دارند. این سامانه بارشی مخاطراتی مانند رگبار شدید باران، رعد وبرق،ورزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک و رخداد تگرگ را ممکن است به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد:سامانه روزهای سه شنبه در استان‌های کرمانشاه، شمال خوزستان و غرب لرستان فعال خواهد بود و به همین دلیل مدیریت بحران استان‌های اشاره شده در حالت آماده باش قرار دارند و دستگاه‌ها و تجهیزات نیز فراهم شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: روزچهارشنبه سامانه بارشی استان‌های کرمانشاه، ایلام،خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد،چهارمحال بختیاری،جنوب و غرب استان اصفهان، نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر را تحت ثاتیر قرار می‌دهد. هم استان‌ها نامبرده شده و استان های مجاور و معین این آمادگی را دارند که ماشین آلات تجهیزات را فراهم کرده‌اند و اطلاع رسانی‌ها از طریق استانداری‌ها و صدا سیما و رسانه‌ها انجام شده است.

ظفری عنوان کرد: روز جمعه استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه،لرستان، ایلام، خوزستان،همدان، مرکزی،اصفهان ،خراسان رضوی و جنوبی و نیمه غربی سمنان،ارتفاعات و دامنه های استانهای البرز و تهران تحت تأثیر قرار می‌گیرند و یک وسعت گسترده تمام کشور را در روز جمعه تحت تأثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل احتمال اینکه جاده‌ها لغزنده و معابر دچار آبگرفتگی شوند وجود دارد. همچنین احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی نیز وجود دارد. در ارتفاعات رخداد صاعقه و تگرگ را داریم و متأسفانه این صاعقه می‌تواند خطرناک باشد و هشدار می‌دهیم به افرادی که در بلندی‌ها و ارتفاعات حضور دارند و عشایر که دقت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در مناطقی شاهد باد شدید خواهیم بود احتمال وارد شدن خسارات به سازه های موقت و داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد و از طرفی هم ممکن است در ناوگان حمل‌ونقل اختلال به وجود آید.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در توصیه‌ای به مردم گفت: سازمان مدیریت بحران کشور و مدیریت بحران استان‌ها درحالت آماده باش قرار دارند و از مردم می‌خواهیم در حاشیه های رودخانه‌هایی که احتمال طغیان آنها وجود دارند قرار نگیرند و توقف نکنند و از رفتن به ارتفاعات و کوهنوردی خودداری کنند. همچنین عشایر از چرای دام‌ها در ارتفاعات خوداری کنند.کشاورزان نیز تدابیر لازم را برای محصولات کشاورزی خود داشته باشند تا خسارات احتمالی کمتر شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255928

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب