در حاشیه جلسه هیات دولت:

افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است

افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
جلسه هیئت دولت در تاریخ 11 اردیبهشت ماه برگزار شد و وزیران و مسئولان اجرایی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

به گزارش نجواخبر، جلسه هیئت دولت صبح امروز چهارشنبه، 11 اردیبهشت ماه 1403، برگزار شد و وزیران و مسئولان اجرایی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ دادند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ دولت و مجلس بهتر شود

دو جلسه با حضور رئیس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رئیس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد. هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود. اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تأیید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است

طرح انسداد مرز در شرق کشور یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود که با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.

برنامه تقسیمات کشوری طبق نیازهای هر منطقه طراحی می‌شود و تقسیم استان تهران به استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است.

طرح نور بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد البته دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند

حدود ۴۷۷ مقاله در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای که هفته آینده برگزار می‌شود، ارائه شده و ۱۸۰ ارائه نیز خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد. گروسی مدیرکل آژانس نیز به عنوان مهمان ویژه در این کنفرانس حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.

در المپیاد مخترعین جهان در سوسیس، از مدارس انرژی اتمی ما شرکت کرده بودند و ۵ دانش‌آموز ما ۵ مدال به دست آوردند و ایران مقام اول را کسب کرد.

همواره در حال تعامل و گفت‌وگو درباره مسائل پادمانی هستیم. تاکنون ۲ مکان باقی مانده و ۲ مکان حل‌وفصل شده درباره دو مکان در حال گفت‌وگو هستیم، بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می‌کند، زیرسؤال رفته است، ما اما بر این بیانیه تاکید داریم.

رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدارهایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می‌شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم. او گفته است که نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است.

سخنگوی دولت: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

به پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیئت وزیران تصویب شد.

شش ماه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا می‌گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان‌بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»: به هر دستگاهی که در شهر خدمتی می‌رساند، کمک می‌کنیم

به هر دستگاهی که در شهر خدمتی می‌رساند، کمک می‌کنیم. دستگاه‌ها نیازهای‌شان را به ما اعلام می‌کنند و ما طبق وظیفه و در چارچوب ضوابط به آنها کمک می‌کنیم.

برخی نمی‌خواهند در قضیه واگن‌های مترو، مردم سود کنند. اصلا خوب نیست که عده‌ای خاص در این کشور سود ببرند، اما مردم ضرر کنند. این رفتار با انسانیت ناسازگار است.

وزیر بهداشت: مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر 7 سال ابلاغ شد

بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا داز این طریق سلامت آنها ایمن شود. این به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز تأمین کنیم. در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد. کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تأمین می‌کنیم.

وزیر ورزش: تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود

استقلال و پرسپولیس واگذار شده‌اند اما برای تغییر نام باید روال آن طی شود. ما کمیسیون ماده 5 باشگاه‌ها را داریم لذا خواهشمندیم هر باشگاهی اعم از خرد و بزرگ برای تغییر نام، مسیر قانونی خود را طی کنند.

حق پخش تلویزیونی صرفا متعلق به دو باشگاه فوتبال تهران نیست بلکه متعلق به ورزش است و باید گره آن گشوده شود در برنامه هفتم این موضوع دیده شده است که به آیین نامه‌ای که با کمک وزارت ورزش و سازمان صداوسیما تنظیم می‌شود و به تصویب هیئت دولت می‌رسد، حواله شده است. با حق پخش بسیاری از مشکلات ورود بخش خصوصی به ورزش حل می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد، ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است. مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند.

جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود. پیش قرار دادهای ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.

رئیس سازمان محیط زیست: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

بر اساس توافقات قبلی با هیئت حاکمه افغانستان قرار شد موضوع حقابه تالاب‌ها از بحث قراردادهای قبلی کاملاً تفکیک و جدا شود.

در رابطه با حقابه هیرمند، حدود 60 میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است.

اگر بتوانیم انحراف به‌سمت گوددره را مسدود کنیم، وضعیت تالاب‌ها بهتر و مناسب‌تر خواهد شد.

وزیر ارتباطات: به مناسبت روز معلم، ۳۰ گیگابایت اینترنت برای معلمان فعال می‌شود

به مناسبت روز معلم، برای معلمانی که از طریق اپلیکیشن شاد فعال هستند، یک بسته اینترنتی 30 گیگابایتی فعال می‌کنیم.

امیدوارم فاز اول پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. این پایگاه پایگاه راهبردی و استراتژیک در صنعت فضایی کشور برای فرستادن ماهواره به فضا خواهد بود. با ساخت و به بهره‌برداری رسیدن این پایگاه امکان خدمت‌رسانی به کشورهای همسایه و کشورهای متقاضی و ارسال ماهواره به مدارهای مختلف جو وجود خواهد داشت.

منتقدان فیلترینگ، قانون جرائم رایانه‌ای را مطالعه کنند تا در جریان جزییات کار قرار بگیرند.

اگر فروش خط‌های رند اپراتورها در چارچوب مصوبات باشد، بلا اشکال است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/255946

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب