قانون برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه ابلاغ شد

قانون برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه ابلاغ شد
قانون برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران به دولت ابلاغ شد.

به گزارش نجواخبر، محمدباقر قالیباف امروز چهارشنبه (۶ تیرماه)، در نامه‌ای به محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را به دولت ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: عطف به نامه شماره ۵۱۸۷۷ مورخ ۲۸ خردادماه ۱۴۰۳، مطابق اصول یکصد و بیست و سوم(۱۲۳) و یکصد و سی و یکم (۱۳۱) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران « قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» مصوب جلسه علنی روز سه شنبه مورخ اول خردادماه ۱۴۰۳ که از سوی مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام در اجرای اصل یکصد و دوازدهم (۱۱۲) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده (۲۰۰) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲ تیرماه ۱۴۰۳ موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شده است، به پیوست ابلاغ می‌شود.

در این برنامه موضوع همسان سازی یا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که پیش از این بین مجلس و شورای نگهبان اختلاف بود و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده بود، در مجمع تصویب شد و بر اساس آن متناسب سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۴۰ درصد طبق سال نخست برنامه انجام خواهد شد.

همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کرد که مشمولان حداقل ۳۵ سال سن و دارای ۲ فرزند در صورت عدم غیبت از خدمت نظام وظیفه معاف شوند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/267097

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.