واکنش کشورهای جهان به حمله موشکی ایران به اسرائیل غاصب

واکنش کشورهای جهان به حمله موشکی ایران به اسرائیل غاصب
حمله موشکی ایران به اسرائیل با واکنش‌های مختلفی از سوی کشورهای جهان رو به رو شد و نیروهای مقاومت حمله موشکی ایران را تبریک گفتند.

به گزارش نجواخبر، حمله موشکی ایران به اسرائیل با بازتاب مختلف رسانه‌ای روبه‌رو شد و کشورهای جهان به آن واکنش نشان دادند.

روسیه

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وضعیت انفجاری در خاورمیانه نشان‌دهنده «شکست فاحش» سیاست آمریکا در منطقه و «ناتوانی» واشنگتن در جلوگیری از تشدید تنش است.

اسپانیا

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا خواستار پایان دادن به خشونت شد، در حالی که وزارت امور خارجه این کشور بر خویشتنداری تاکید کرد.

فرانسه

میشل بارنیه، نخست‌وزیر فرانسه در برابر مجلس ملی نگرانی خود را از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و درگیری مستقیم ایران و اسرائیل ابراز کرد و وضعیت را «بسیار خطرناک» توصیف کرد.

سازمان ملل متحد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز پس از پرتاب رگبار موشک های بالستیک ایران به سمت اسرائیل در تلافی حملات اسرائیل علیه گروه حزب الله لبنان، گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه با تشدید یکی پس از دیگری را محکوم کرد.

آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از حمله شامگاه سه‌شنبه توسط ایران، اعلام کرد که ایالات متحده به طور کامل از اسرائیل حمایت می‌کند. بایدن در ابتدای نشستی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که گفت‌وگوها با اسرائیل در مورد پاسخی که علیه تهران اعمال خواهد شد، ادامه دارد.

ژاپن

شیگرو ایشیبا، نخست‌وزیر جدید ژاپن، روز چهارشنبه حملات موشکی ایران به اسرائیل را «غیرقابل قبول» خواند.

آلمان

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، از ایران خواست که حمله موشکی خود به اسرائیل را متوقف کند، زیرا این رژیم منطقه را «بیشتر به سمت پرتگاه» هدایت می‌کند.

بریتانیا

کایر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا شامگاه سه‌شنبه این حمله را محکوم و بر حمایت از اسرائیل تاکید کرد.

کانادا

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا ضمن اعلام حمایت از اسرائیل، این حمله را محکوم کرد.

گفتنی است، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه های جداگانه این حمله موشکی ایران به اهداف نظامی دشمن صهیونیستی را تبریک گفتند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات پرتاب موشک ایران در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و لبنان را تبریک می‌گوییم.

حماس اعلام کرد: پاسخ ایران، پیام قوی به دشمن صهیونیستی و رژیم آن در مسیر بازدارندگی آنها و مهار تروریسم شان است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/309143

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب