خودروی روسی «لادا» به ایران بازگشت

خودروی روسی «لادا» به ایران بازگشت
پس از گذشت حدود نیم قرن از اولین حضور خودروهای روسی لادا در ایران در حالی واردات این خودروها به کشور مجدداً آغاز شده که قرار است ظرف دو سال آینده این خودروها در ایران تولید شود.

خودروهای روسی «لادا» در حالی بعد از گذشت حدود نیم قرن به ایران بازگشته‌اند که کارشناسان نظر مثبتی نسبت به کیفیت خودروهای روسی ندارند.
شرکت خودروسازی آوتوواز روسیه در دهه ۱۹۶۰ میلادی تولید خودروهای لادا را آغاز کرد. این خودروسازی با سرمایه‌گذاری مشترک ایتالیا و شوروی در دوران اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد.

در همان زمان بعضی از خودروهای تولیدی این شرکت در کنار خودروهای آمریکایی چون بیوک وارد ایران شد. با این حال پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ روند ورود خودروهای روسی و آمریکایی را متوقف کرد.

حال پس از گذشت حدود نیم قرن از اولین حضور خودروهای روسی لادا در ایران در حالی واردات این خودروها به کشور مجدداً آغاز شده که قرار است ظرف دو سال آینده این خودروها در ایران تولید شود.

به گزارش اقتصاد نیوز- شرکت روسی لادا هم‌اکنون خودروهایی چون نیوا، ریوا، سامارا، ترینیدا و کالینا را تولید می‌کند. لادا کالینا از جمله خودروهای روسی است که وارد ایرن خواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/11617

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.