واکنش اعضای شورا به عزل مدیران محلات پایتخت

واکنش اعضای شورا به عزل مدیران محلات پایتخت
برخی اعضای شورای شهر تهران به عزل شفاهی مدیران محلات پایتخت انتقاد کردند.

به گزارش نجوا خبر، چهار نفر از اعضای شورای شهر تهران در واکنش به عزل و نصب مدیران محلات تهران تأکید کردند شهرداری تهران هر چه زودتر دلایل برکناری مدیران محلات، مستندات و دستورالعمل‌ها را به شورای شهر اعلام کند.واکنش اعضای شورا به عزل مدیران محلات پایتخت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: شاهد ادامه نقض نظام نامه مدیریت محله در شهرداری تهران هستیم به گونه‌ای که برخی مدیران محلات را با ابلاغ شفاهی عزل کردند و به آن‌ها گفته‌اند که از فردا نیایید.

ناصر امانی افزود: این در حالیست که در اساسنامه مدیریت محلات نحوه عزل و نصب مشخص شده است و تصور کنید که ۳۵۴ محله داریم و اگر از هر محله دو نفر را عزل کرده باشند، حدود ۷۰۰ نفر برکنار شدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هم در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه شاهد هستیم که مدیران محلات در برخی محله‌ها بدون اعلام قبلی و به صورت شفاهی عزل شدند، گفت: این در حالیست که معاونان فرهنگی مناطق نیز از دلایل برکناری این افراد مطلع نیستند.

نرگس معدنی پور افزود: درست است که ستاد مشارکت محله هنوز تشکیل نشده؛ اما کمیسیون فرهنگی می‌تواند دستورالعمل‌ها را بررسی کند که از شهرداری می‌خواهیم هر چه زودتر دلایل برکناری مدیران محلات، مستندات و دستورالعمل‌ها را به کمیسیون فرهنگی اعلام کنند.

سوده نجفی دیگر عضو شورای شهر تهران هم در واکنش به عزل مدیران محلات تهران گفت: ستاد مدیریت محله در خصوص ریاست به جمع بندی نرسیده است، اما هفت نفر از اعضای شورای شهر پیشنهاد دادیم که آقای چمران ریاست ستاد را بر عهده بگیرد و امیدواریم مهدی چمران این پیشنهاد را بپذیرد تا مشکلات حل‌وفصل شود.

در ادامه رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم حفظ سرمایه­‌های اجتماعی فعال و با سابقه سرای محلات گفت: با توجه به تجربه ۱۴ ساله مدیریت شهری در رویکرد‌های محله محوری و شهروند مداری، اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان "ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات شهر تهران" از سال ۱۳۸۸ شروع شده است.

زهره شمس احسان افزود: با تصویب مصوبه "نظامنامه مشارکت محله‌ای شهروندان در مدیریت شهری" که در دوره ششم تثبیت شده است انتظار می‌رود که از اقدامات سلیقه‌ای بدون در نظر گرفتن پشتوانه و سرمایه اجتماعی کسب شده در طول این دوره ۱۴ ساله به بهانه واهی اجرای مصوبه اخیر شورا، جلوگیری شود، زیرا بر اساس گزارش‌های موجود، پایان همکاری ناگهانی با برخی مدیران بدون طی مراحل حقوقی و قانونی از طرف ستاد مشارکت‌های محله­‌ای برخی مناطق در حال انجام است.

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید براساس مصوبه نظامنامه مشارکت محله‌ای شهروندان در مدیریت شهری از اقدامات سلیقه‌ای تا تعیین تکلیف دستورالعمل‌های اجرایی جلوگیری کند.

زهرا شمس احسان افزود: اینگونه اقدامات باعث تخریب سرمایه اجتماعی مدیریت شهری بوده و باعث از بین رفتن انگیزه نیرو‌های باسابقه و فعال در اجرای برنامه‌های مرتبط با مشارکت شهروندان در سرای محلات می‌شود و ضرورت دارد گزارش مستمر از نحوه عملیاتی کردن مصوبه شورای ششم با حفظ دستاورد‌های اجرای مصوبه قبلی شورا از سال ۱۳۸۸ تاکنون ارائه شود و خارج از چارچوب مقررات اقدامی نشود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118185

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.