مجسمه 300 کیلویی سر پسربچه‌ی اراکی را له کرد + عکس

مجسمه 300 کیلویی سر پسربچه‌ی اراکی را له کرد + عکس
سقوط مجسمه ۳۰۰کیلویی در پارک شهدای گمنام شهرستان اراک باعث مرگ پسربچه‌ای ۱۱ساله به نام کیارش شد.

به گزارش نجواخبر، سقوط مجسمه ۳۰۰کیلویی در پارک شهدای گمنام شهرستان اراک باعث مرگ پسربچه‌ای ۱۱ساله به نام کیارش شد. به‌دنبال این حادثه شهردار اراک رئیس سازمان سیما‌منظر را برکنار کرد و وعده پیگیری جدی این حادثه را داد.

حدود ساعت ۲۳دوشنبه بود که حادثه هولناکی در پارک شهدای گمنام شهرستان اراک رخ داد. از مدتی قبل تعدادی تندیس و مجسمه به این پارک منتقل شده و در بخشی از پارک قرار داده شده بود که به‌گفته اهالی منطقه، مجسمه‌ها به جایی متصل و محکم نشده بودند و حتی مدتی قبل یکی از آنها روی زمین افتاده بود. با این حال مجسمه‌ها همچنان در این پارک باقی بود تا اینکه حوالی ساعت ۲۳دوشنبه، زمانی که پسربچه ۱۱ساله‌ای به نام کیارش به یکی از آنها نزدیک شده بود، ناگهان مجسمه روی او سقوط کرد.
این حادثه در چشم بر هم زدنی رخ داد و پسربچه بی‌گناه بی‌آنکه فرصت فرار داشته باشد، زیر مجسمه ۳۰۰کیلویی گرفتار شد. خانواده‌اش که شاهد این حادثه بودند وحشتزده به کمکش رفتند. آنها همزمان اورژانس را خبر کردند اما به‌گفته بهروز ایران‌نژاد، رئیس اورژانس استان مرکزی، سقوط مجسمه موجب ایجاد صدمات جدی به نوجوان ۱۱ساله شده بود. به محض حضور امدادگران در محل حادثه، عملیات احیای قلبی و ریوی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی انجام و مصدوم به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شد، اما متأسفانه به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد.

خبر مرگ کیارش، خانواده‌اش را شوکه کرد. او تنها پسر خانواده بود و پدر و مادرش مرگ او را باور نداشتند. همزمان با این حادثه، دادستان اراک از تشکیل پرونده قضائی خبر داد و گفت: پس از حادثه پرونده‌ای در این باره تشکیل شده و قرار است کارشناسان با بررسی ابعاد مختلف حادثه، مقصران را شناسایی و معرفی کنند. به‌گفته دادستان اراک، پس از بررسی‌های کارشناسی مسببان این اتفاق تلخ باید پاسخ‌گو باشند.

در همین حال شهردار اراک نیز طی حکمی، رئیس سازمان پارک‌ها و سیمامنظر شهری را برکنار کرد و از برخورد با مسببان این حادثه تلخ خبر داد. وی گفت: در حادثه دوشنبه شب پارک شهدای گمنام اراک یکی از المان‌ها سقوط کرد و منجر به درگذشت این عزیز شد.

وی افزود: به محض اطلاع از این حادثه، کمیته‌ای در شهرداری اراک مأمور بررسی موارد ایمنی و حدود تقصیر و افرادی که باعث این اتفاق دردناک شد‌ه‌اند، شده و همزمان فرایند رسیدگی حقوقی این موضوع نیز از مجموعه دادسرا در دست پیگیری است و با افرادی که قصور یا تقصیری در این حادثه داشته باشند، به‌صورت جدی برخورد قانونی خواهد شد. کریمی تصریح کرد: این المان از جایی دیگر حمل و به پارک شهدای گمنام منتقل شده بود که با ارتفاع بیش از ۱۷۰سانت و وزن ۳۰۰کیلو به هر دلیلی سقوط کرده، که کارشناسان در حال بررسی هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/118203

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.