سبزی خشک‌شده هم‌قیمت گوشت شد؟

سبزی خشک‌شده هم‌قیمت گوشت شد؟
بر اساس نرخ‌نامه سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت سبزی پاک‌کرده در هر کیلوگرم ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان است. اما طبق مشاهدات خرید اینترنتی آن بییش از ۱۵۵ هزار تومان آب می‌خورد. برخی نیز سبزی خشک‌شده را هم‌قیمت گوشت عرضه می‌کنند.

به گزارش نجواخبر، با نگاهی به سایت‌های خرید آنلاین میوه و سبزیجات با برندهای متعددی مواجه می‌شوید که اقدام به فروش انواع محصولات سبزی پخته و خام می‌کنند. قیمت سبزی به این شیوه فروش، تفاوت چند برابری با واقعیت بازار دارد.

اغلب این برندها مدعی شستشو و ضدعفونی خاص محصولات خود هستند و می‌گویند که محصولاتشان از حتی یک قطره سم در کاشت تا برداشت استفاده‌ نشده است!

برای مثال یکی از این برندها، یک بسته سبزی‌ خوردن ۱۸۰ گرمی را ۲۸ هزار تومان می‌فروشد. یعنی کیلویی ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان!

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که قیمت برخی از سبزی‌های خشک حتی به قیمت گوشت نزدیک شده است. بررسی برخی فروشگاه‌های اینترنتی نشان می‌دهد در حال حاضر قیمت ۳۰ گرم شنبلیله خشک ۷۰ هزار تومان است. قیمت یک کیلو شوید، جعفری، مرزه خشک نیز بین ۱۴۰ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان است.

*قیمت سبزی افزایش نیافت؛ هزینه‌های جانبی بالا رفت

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: سبزیجاتی که در سایت‌های آنلاین به فروش می‌رسد به صورت پاک‌شده است. قیمت این دست سبزیجات و صیفی‌جات از حیطه نرخ‌نامه اتحادیه خارج است.

وی ادامه داد: این نوع فروش که اغلب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های آنلاین در حال انجام است، ارتباطی به اتحادیه ندارد.

او با بیان اینکه هزینه تولید تا ۸۰ درصد گران شد، خاطرنشان کرد: هزینه محصولات ما افزایش نیافت. بلکه هزینه‌های جانبی بالا رفت.

کارگر همچنین تاکید کرد که نمی‌توان منکر کاهش سرانه مصرف سبزیجات و صیفی‌جات شد. اما به اعتقاد بنده این کاهش مصرف در راستای مدیریت خانواده‌ها بود و به‌نوعی می‌توان گفت که اسراف و افراط کاهش پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، در گروه سبزیجات و حبوبات بیشترین افزایش قیمت در مرداد سال جاری، نسبت به ماه قبل مربوط به هویج‌ فرنگی با ٢١,٨ درصد بود. پیاز با ۵.٩ درصد و لوبیاچیتی با ۴.۴ درصد در رتبه دوم و سوم قرار گرفت. بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به کدو سبز با ١١.٢ و فلفل دلمه‌ای با ٧.۴ درصد بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12319

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.