نقشه جامع گردشگری کیش رونمایی شد

نقشه جامع گردشگری کیش رونمایی شد
نقشه جامع گردشگری کیش با ۸۱ فرصت سرمایه گذاری اولیه همزمان با روز کیش رونمایی شد.

به گزارش نجواخبر، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش جمعه شب در آیین رونمایی از نقشه جامع گردشگری کیش اظهار داشت: این نقشه با هدف توسعه پایدار صنعت توریسم جزیره در ۱۶ بخش گردشگری تدوین شده است.

مهدی کشاورز افزود: تدوین این نقشه از پنج ماه گذشته با مطالعات مختلف از جمله استناد به ۳۰۰ مقاله علمی آغاز و هم اکنون ۸۱ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف گردشگری به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: این نقشه نقطه آغاز توسعه پایدار در حوزه گردشگری جزیره است و انتظار می‌رود طی چند سال آینده با جذب سرمایه های بخش خصوصی به مرحله اجرا در بیاید.

کشاورز افزود: گردشگری و تجارت مالی ۲ چشم انداز توسعه این جزیره است که می‌توان با اتکا به این مقوله‌ها سهم کیش در اجرای اقتصاد مقاومتی را افزایش داد.

سرپرست دفتر حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین گفت: گردشگری خرید، فرهنگی، نمایشگاهی، ورزشی، ساحلی-دریایی و همایشی ۶ اولویت ۱۶ نوع توریسم پیش بینی شده در این نقشه است.

رضا شجیع افزود: صنعتی-تجاری، آموزش، دانشبنیان، خانواده، پزشکی، تندرستی، مذهبی و سالمندی از دیگر بخش های گردشگری است که بر اساس نقشه جامع باید برای تحقق توسعه پایدار صنعت توریسم در این جزیره فرصت های سرمایه‌گذاری آن محقق شود.

وی اضافه کرد: در صورت تحقق اهداف این نقشه علاوه بر سرمایه‌گذاری در ۸۱ فرصت اقتصادی می‌توان بر حسب ظرفیت هر بخش در حالت کلی سالانه حدود ۵۰۰ رویداد مختلف برگزار کرد.

رونمایی از سامانه اطلاع رسانی رویدادهای گردشگری جزیره کیش از دیگر برنامه های روز کیش بود که مدیر بازاریابی و تبلیغات سازمان منطقه آزاد کیش در این ارتباط اظهار داشت: این سامانه به آدرس الکترونیکی www.events.kish.ir در دسترس عموم است.

سعید یکه‌دهقان وی افزود: معرفی، ثبت نام برگزاری، ثبت معنوی، تقویم سالانه و نام نویسی حامیان مالی و معنوی رویدادها از جمله بخش های این سامانه است.

۲۰ آبان در راستای توسعه فعالیت های گردشگری روز کیش نام گذاری شده و امسال به مناسبت گرامیداشت این روز بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و خانوادگی برگزار می‌شود و علاوه بر ان برخی از بازاریان محصولات خود را تا ۷۰ درصد تخفیف به مسافران ارائه می‌کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13608

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب