واردات چندین میلیون بطری آنتی‌بیوتیک خوراکی تا پایان هفته جاری

واردات چندین میلیون بطری آنتی‌بیوتیک خوراکی تا پایان هفته جاری
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۶ میلیون بطری آنتی‌بیوتیک خوراکی تا پایان هفته جاری وارد می‌کنیم و در کنار فعالیت سه شیفت تولید داخلی، کمبود دارو رفع می‌شود.

به گزارش نجوا خبر، سید حیدر محمدی در یک برنامه تلویزیونی گفت: اخیرا حجم زیادی حدود ۵۰ تن آنتی‌بیوتیک وارد کشور شد و به مردم تضمین می‌دهیم که ظرف هفته آینده مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی، سرم‌های تزریقی و شربت استأمینوفن برطرف شود.

وی از ارائه تسهیلات بانکی ۱۵ هزار میلیارد تومانی به صنایع داروسازی کشور خبر داد و اظهار داشت: پیش از این به بانک‌ها به صورت دستوری اعلام شده بود که تسهیلات بانکی را به صنعت داروسازی ارائه دهند؛ این تسهیلات با تضمین وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

محمدی ادامه داد: البته از طریق ستاد تنظیم بازار هم معاون اول رئیس‌جمهور در این زمینه پیگیری کرد و دستور داد که بانک‌ها به ویژه بانک‌های دولتی از صنعت داروسازی کشور حمایت کنند.

اگر اصلاح سیاست‌های ارزی انجام نمی‌شد، کمبودهای دارویی بیشتر بود

وی در مورد اصلاح سیاست‌های ارزی، گفت: اگر اصلاح سیاست‌های ارزی انجام نمی‌شد، کمبودهای دارویی بیشتر بود البته هنوز چند قلم داریم که به دلیل قیمت بالای آنها، سیاست ارزی‌ را در دارو اصلاح نکردیم.

حیدری اظهار داشت: در تجهیزات پزشکی هم فقط طرح اصلاح سیاست ارزی را برای ۲۰ درصد از تجهیزات اجرا کردیم؛ با توجه به اینکه فساد ارز ترجیحی بر هیچکس پوشیده نیست، حجم بالایی از قاچاق معکوس دارو نیز وجود داشت. طبق گفته وزیر بهداشت قبل از طرح دارویار ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون مصرف‌کننده دارو داشتیم زیرا دارو به خارج از مرزها قاچاق می‌شد. بسیاری از داروها به صورت کانتینر قاچاق می‌شدند که فراجا آنها را کشف می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌های واردکننده، ارز می‌گرفتند و دارو را نمی‌آوردند. واقعا اصلاح سیاست‌های ارزی دارو تصمیم شجاعانه‌ای بود و باید این تصمیم گرفته می‌شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13635

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب