نامه‌ اتاق بازرگانی به رئیس جمهور درباره اینترنت

نامه‌ اتاق بازرگانی به رئیس جمهور درباره اینترنت
در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اعلام شد که بخش خصوصی با رییس جمهور درباره خطرات اقتصادی محدودیت‌های اینترنت نامه نگاری کرده است.

به گزارش نجواخبر، در ابتدای این نشست، شهاب جوانمردی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران با اشاره به تحدید شبکه اینترنت در کشور طی دست‌کم دو ماه اخیر و آسیب وارد شده از آن به کسب‌وکارهای فعال روی شبکه‌های اجتماعی، به گوشه‌هایی از سخنان و تحلیل‌های اخیر مقاماتی از دولت درباره وضعیت پیش‌آمده برای کسب‌وکارهای این بخش اشاره کرد و این هشدار را داد که اقتصاد نوپای دیجیتال در ایران با تهدید مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان در واکنش به کندی اینترنت در کشور طی دو ماه گذشته، عنوان کرده‌اند که اینترنت در ایران فیلتر نشده است یا اینکه کسب‌وکارهای اندکی بر بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال بوده که بخش بسیار کوچکی از اقتصاد را نمایندگی می‌کنند، این اظهارات را با واقعیت‌ها مغایر دانست و با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از کسب‌وکارهای کوچک در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور، آسیب جدی دیده‌اند، افزود: مسئولان و تصمیم‌گیران در دولت و حاکمیت، از این واقعیت غافل نشوند که پیامد رخ داده این روزها برای اقتصاد دیجیتال و نوآوری کشور اتفاق‌های ناگوارتری را در درازمدت نشانه رفته و فعالان این عرصه را بسیار نگران کرده‌ است.

جوانمردی با بیان اینکه رشد اقتصاد دیجیتال طی سال‌های اخیر در کشور، جوان‌ها را به ماندن و ساختن کشور امیدوار کرده‌ است، افزود: در حال حاضر شبکه بزرگی از جوانان و متخصصان فناوری از ایران در جهان گسترده شده که فرصتی بکر را برای ایران فراهم کرده است تا با کمک آنان کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال جهش و گام بلندی در سطح بین‌المللی بردارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در ادامه، گفت: ایران برای حضور در تمدن جهانی، نیاز به کریدورسازی دارد، پس این درخواست را از دولتمردان داریم که تصمیمات و سیاست‌هایی را اتخاذ نکنند که این بدنه نحیف اما در حال رشد اقتصاد دیجیتال در کشور از بین برود که در این صورت بازسازی آن در کوتاه‌مدت و میان‌مدت نیز غیرممکن است.

جوانمردی، مزیت اقتصادی کشور طی دهه آینده را اقتصاد دیجیتال و نوآوری عنوان کرد و افزود: با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و کندی شبکه اینترنت در کشور، شانس ورود کنشگران اقتصاد دیجیتال به بازارهای بزرگ بین‌المللی را از دست خواهیم داد.

در ادامه مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران از نامه‌نگاری با رئیس‌جمهوری درباره محدودیت‌های اینترنت خبر داد.

او گفت: در یک ماه گذشته که این محدودیت‌ها ایجاد شده ما در اتاق تهران گزارش‌های مختلفی تهیه کردیم که برای ریاست محترم جمهور و وزارتخانه‌های مرتبط ارسال کردیم. آقای رئیس‌جمهور نامه‌ای را که از طرف اتاق ارسال کردیم و پیوستی درباره اثرات محدودیت‌های اینترنتی داشت، به شورای امنیت ملی ارجاع داده‌اند و قرار است در جلسه شورا مورد بررسی قرار گیرد.

خوانساری اظهار کرد: ما در این نامه کاملاً توضیح داده‌ایم که محدودیت‌ها چه اثرات مخربی داشته است. علاوه بر این معاونت اقتصادی معاونت اول رئیس‌جمهور هم جلسه‌ای تشکیل دادند که جمعی از اعضای هیئت نمایندگان هم حضور داشتند؛ در آن جلسه مفصل مباحث مطرح شد و جمع‌بندی خوبی صورت گرفت.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/13725

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.