دانشجویان شریفِ دارای حکم بدوی می‌توانند در امتحانات شرکت کنند

دانشجویان شریفِ دارای حکم بدوی می‌توانند در امتحانات شرکت کنند
رئیس دانشگاه صنعتی شریف از مساعدت با دانشجویان دارای حکم بدوی در صورت درخواست برای شرکت در امتحانات خبر داد.

به گزارش نجوا خبر، «رسول جلیلی» رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مورد تبادل علمی این دانشگاه‌ با سایر کشورها و دانشگاه‌های خارجی گفت: ما تعداد زیادی تفاهم‌نامه داریم، ولی تفاهم‌نامه نوشتن معمولا به معنای اجرا شدن تفاهم‌نامه نیست، اما پیش شرط آن است یعنی شرط لازم برای تعامل، داشتن تفاهم‌نامه است.

او تصریح کرد: استادان و دانشجویان دکتری معمولا به صورت شخصی با دانشگاه‌های خارجی ارتباط برقرار می‌کنند. زمینه کاری این تفاهم‌نامه‌ها معمولا برای انجام پژوهش‌های علمی مشترک بین دو کشور، تبادل دانشجو و تبادل استاد است.

جلیلی در خصوص تحریم‌های علمی و تأثیر آن بر شرایط دانشگاه‌های نخبگانی کشور مانند دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: قطعا این تحریم‌ها اثر دارد و اصلا آن‌ها ما را تحریم کرده‌اند که اثرگذار باشد، اما ما سعی می‌کنیم این مسئله را نادیده بگیریم. ما برای همه رشته‌ها در دانشگاه صنعتی شریف امکان ادامه تحصیل را فراهم کرده‌ایم و حتی دوره پسادکتری نیز به همین شکل برای رشته‌های مختلف وجود دارد، در واقع با این کار می‌خواهیم نیاز به مهاجرت دانشجوها در شرایطی که تحریم هم هستیم کمتر شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به اهمیت و نیاز به تبادل علمی خاطرنشان کرد: همین حالا با وجود تحریم‌ها مرتب شاهد رفت و آمد دانشجویان و اساتید برای گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی در خارج و تبادل علمی با آنها هستیم.

او در پاسخ به این سؤال که آیا تجهیزات و آزمایشگاه‌های دانشگاه در پی تحریم‌ها دچار مشکل شده‌اند یا خیر؟ گفت: آزمایشگاه های ما در پی تحریم‌ها بی‌مشکل هم نیست، اما به هر صورت کارمان را می‌کنیم.

جلیلی در آخر در خصوص امکان شرکت در امتحانات برای دانشجویانی که حکم بدوی برایشان صادر شده است، توضیح داد: اگر این دانشجویان به ما مراجعه کنند حتما تا جایی که ممکن باشد با آنها مساعدت و کمک‌شان می‌کنیم.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14914

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب