سخنگوی کمیسیون کشاورزی: از بین رفتنِ ۱۵ میلیون تخم مرغ نطفه‌دار با خاموش کردن دستگاه‌های جوجه‌کِشی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی:  از بین رفتنِ ۱۵ میلیون تخم مرغ نطفه‌دار با خاموش کردن دستگاه‌های جوجه‌کِشی
سخنگوی کمیسیون کشاورزی با استناد به نامه دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه، گفت: به بهانه عدم تقاضا برای گوشت مرغ متاسفانه با خاموش کردن دستگاه‌های جوجه کِشی حدود ۱۵ میلیون تخم مرغ دارای جوجه از بین رفته و به نوعی جوجه کُشی رخ داده است.

به گزارش نجواخبر، ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی ومحیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص حذف جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار در واحدهای تولید جوجه، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته به بهانه کمبود نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در یک مرحله شاهد جوجه کشی‌ بودیم که احساست جامعه را برانگیخت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته خبرهایی در خصوص جوجه کُشی‌ مطرح شد که برخی نهادها آن را تکذیب کردند، ادامه داد: متأسفانه امروز باید اعلام کنیم که جوجه کُشی نه؛ اما شاهد از بین بردن تخم مرغ‌های نطفه داری هستیم که تنها سه روز تا خروج جوجه از آنها فاصله دارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متأسفانه با خاموش کردن دستگاه‌های جوجه کِشی حدودا بیش از 15 میلیون تخم مرغ دارای جوجه از بین رفته و به نوعی جوجه کُشی رخ داده است، عنوان کرد: از بین بردن تخم مرغ‌های دارای نطفه از سوی برخی شرکت‌های تولیدکننده جوجه یک روزه مطرح شد اما به دلیل انتشار تکذیبه‌ها این موضوع رسانه‌ای نشد.

اعظمی با بیان اینکه دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه موضوع خاموش کردن دستگاه‌های جوجه کِشی و از بین رفتن 15میلیون تخم مرغ نطفه دار که 18 روز داخل دستگاه بوده‌اند را طی نامه‌ای به کمیسیون کشاورزی اعلام کرد، تصریح کرد: دلیل این اقدام برخی از واحدهای تولید جوجه یک روزه کاهش تقاضا برای گوشت مرغ مطرح شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14930

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.