معاملات ارز حالت زیرزمینی پیدا کرده است؟

معاملات ارز حالت زیرزمینی پیدا کرده است؟
در دومین روز هفته، فضای بازار ارز، زمستانی بود؛ نوسانات قیمتی کم و تعداد معاملات محدود. البته برخلاف بازار آزاد، در بازار رسمی و متشکل، رشد قیمت دلار ادامه پیدا کرد.

به گزارش نجواخبر، به دلیل سرمای هوا و بارش برف، بخشی از معامله‌گران تمایلی به حضور در بازار نداشتند و تعداد دیگری تصور می‌کردند بهتر است برای خرید و فروش ارز در روزهای کم‌نوسان ریسک نکنند.

در کنار این، با توجه به برخوردهای امنیتی اخیر، گفته می‌شود که معاملات ارزی محدودِ صورت‌گرفته نیز بیشتر حالت زیرزمینی پیدا کرده است.

برخلاف بازار آزاد، در بازار رسمی و متشکل ارز، رشد قیمت اسکناس آمریکایی ادامه پیدا کرد و به حوالی 38 هزار و 800 تومان رسید. از نگاه برخی بازیگران ارزی، کاهش فاصله بازار آزاد غیررسمی و بازار متشکل ارز می‌تواند فضای رانتی گذشته را تضعیف کند.

البته رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده قیمت دلار در سامانه نیما 28 هزار و 500 تومان است و بین این بازار با بازار آزاد همچنان فاصله معناداری وجود دارد.

دیشب در بازار پشت‌خطی بار دیگر دامنه نوسانات دلار محدود بود و به همین دلیل، برخی فعالان باور دارند که در ابتدای روز جاری نیز خبری از حرکات معنادار اسکناس آمریکایی در بازار آزاد نخواهد بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15158

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب