انتقاد از دزدبازیِ خودروسازان در بورس کالا

انتقاد از دزدبازیِ خودروسازان در بورس کالا
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تاخیر در تحویل یا اخذ وجوه نابه‌جا از مصرف‌کنندگان از مسائلی است که تضییع حقوق عامه به شمار می‌رود و دادستان باید طبق دستورالعمل رئیس اسبق قوه قضائیه به این موضوع رسیدگی کند.

به گزارش نجواخبر، حسن نوروزی درباره تأخیر خودروسازان دولتی و خصوصی در تحویل خودروهای پیش فروش شده، گفت: تأخیر در تحویل یا اخذ وجوه نابه‌جا از مصرف‌کنندگان و... از مسائلی است که تضییع حقوق عامه به شمار می‌رود و دادستان باید طبق دستورالعمل رئیس اسبق قوه قضائیه (که هنوز زنده است) به موضوع تضییع حقوق عامه رسیدگی کند و هم مجازات کیفری کنند و هم از نظر مسئولیت مدنی در دادگاه مدنی طرح و حقوق مشتریان اخذ و پرداخت شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه اشخاص پشت صحنه خودروسازی کشور سعی می‌کنند، با گران کردن مجازی، غیرواقعی و کاذب خسارت‌های خود را جبران کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اگر ایران خودرو سالانه بدهی زیادی دارد برای رفع این موضوع نباید به سراغ گران کردن، بورس بازی و به تعبیر یکی از همکاران دزدبازی در بورس کالا برود.

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه دولت باید سهام خود در ایران‌خودرو وسایپا را به مردم واگذار کند تا مردم مدیرعامل تعیین کنند و دولت فقط ناظر باشد، تصریح کرد: خودروسازان باید تیراژ تولید را با سه شیفته کردن افزایش دهند زیرا نرخ دستمزد کارگران و هزینه انرژی ارزان است بنابراین این شرکت‌ها باید با افزایش تولید و عرضه بیشتر و به کارگیری نیروهای فرمایشی که اکنون در خودروسازی‌ها حضور دارند، از ضرر مردم بکاهند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15164

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.