خداحافظی یک مدیر شهری شیراز در میانه نشست خبری

خداحافظی یک مدیر شهری شیراز در میانه نشست خبری
روح الله مظفری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در میانه نشست خبری خود و در جمع خبرنگاران از انتصاب فرد جدید در این مسئولیت مطلع شد.

به گزارش نجوا خبر، موضوع از این قرار بود که اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز طی دعوتنامه‌ای عصر سه شنبه چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱ خبرنگاران و اصحاب رسانه را برای نشست خبری روح الله مظفری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و افسانه خواست خدایی ،عضو ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با موضوع ارائه عملکرد یکساله سازمان برای ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه پنجم بهمن دعوت کرد.

نشست خبری رأس ساعت مقرر آغاز شد و در میانه نشست خبری به یکباره مظفری از صدور حکم برکناری اش مطلع شد و روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری شیراز نیز خبر برکناری مظفری و تعیین حمید کشتکار بعنوان سرپرست جدید برای این سازمان را در کنار چند انتصاب دیگر را در فضای مجازی منتشر کرد.

رئیس سابق
انتشار خبر برکناری در میانه برگزاری نشست خبری که اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری شیراز دعوت کننده آن بوده به تعبیر بعضی خبرنگاران این رویه توهین به اهالی رسانه و مدیر برکنار شده و حتی عضو شورای اسلامی شهر شیراز که در این نشست خبری حضور داشت تلقی شد.
این گونه،‌خبرنگاران که هنوز خبر این نشست خبری را منتشر نکرده و در ابتدای نشست سمت مسئول سازمان را رئییس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شیراز می‌دانستند باید در خبرشان که بعد از پایان این نشست منتشر می‌شد درج می‌کردند: رئیس سابق ... .
افسانه خواست خدایی بعد از انتشار خبر برکناری مظفری در این نشست خبری عنوان کرد که مظفری پاکدست ترین مدیر شهرداری شیراز و فردی بوده که دست مافیای اقتصادی در مدیریت شهری شیراز را کوتاه کرده است.
وی ادامه داد: نبود ثبات در مدیریت شهری یکی از مهم‌ترین آفت های این حوزه است.

۱۷ هکتار از باغ های رها شده در شهر شیراز به شهرداری واگذار شد
روح الله مظفری،رئیس سابق سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در این نشست خبری و پیش از اطلاع از خبر برکناری اش، گفت: طی یک‌سال گذشته ۱۰ تفاهم‌نامه با سازمان‌ها ،دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای توسعه فضای سبز پایدار شهری منعقد شده است.
مظفری افزود: بودجه مصوب این سازمان پارسال، ۹۶ میلیارد تومان بود که این رقم در بودجه امسال به ۲۱۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در حوزه باغات شیراز نیز در سال جاری ۱۷ هکتار از باغ های رها شده این شهر با همکاری قوه قضائیه به شهرداری واگذار شد تا از نابودی و تغییرکاربری نجات داده شود.
رئیس سابق سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شیراز با بیان اینکه مقرر شده سالانه ۲ میلیون اصله نهال در شیراز با همکاری مدیریت شهری و منابع طبیعی کاشته شود،گفت: توجه به معیشت، واکسیناسیون و ایمنی کارگران فضای سبز شهرداری شیراز مهم‌ترین طرح دنبال شده طی یک سال گذشته در این سازمان بوده است.
وی اضافه کرد: ۲۷ میلیارد تومان پروژه در حوزه نورپردازی شیراز در یک سال گذشته انجام شده است.

مجسمه طاووس دروازه قرآن شیراز به شکل قدیمی نصب می‌شود
مظفری همچنین از تغییر نورپردازی میدان طاووس در مجاورت دروازه قرآن و همچنین مجسمه طاووس این محل که در سالهای گذشته انتقادات زیادی را در پی داشت خبر داد و گفت: مجسمه طاووس شبیه سازه قبلی و قدیمی این محل در حال احداث است که تا پایان سال جاری در این محل نصب می‌شود.
وی ادامه داد: ۱۲۰ نماد با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان شامل سردیس و نمادهای شهری طی یکسال اخیر در شیراز ساخته شده و یا تا پایان سال ۱۴۰۱ در معابر شهری شیراز نصب می‌شود.

مخدوش شدن دید بصری میدان امام حسین (ع) شیراز
این مقام سابق شهری در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا پیرامون تابلو نصب شده به ابعاد بسیار بزرگ در میدان امام حسین(ع) شیراز و مخدوش کردن دید بصری شهری گفت: این تابلو با مدیریت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز ساخته شده و هنوز مشخص نیست چه تصمیمی برای آن گرفته شود.
مظفری در ادامه بیان کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شیراز به ازای هر شهروند ۹ مترمربع است که برنامه ریزی شده این مساحت به ۱۵ مترمربع افزایش یابد.
وی اظهار داشت: تعیین عوارض قطع درختان باغات و معابر شیراز و احیای قنات‌های خشک شده از مهم‌ترین اقدامات یکسال گذشته مدیریت شهری شیراز در حوزه حفاظت از فضای سبز بوده است.

احکام روز چهارشنبه شهردار شیراز
شهردار شیراز با صدور احکام جداگانه‌ای سرپرست معاونت مالی و اقتصادی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سرپرست شهرداری های مناطق ۱۱و ۱۰، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات شهری را منصوب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمد حسن اسدی در حکمی حمیدرضا اسماعیلی را به سمت سرپرست معاونت مالی و اقتصادی منصوب کرد و مواردی همچون تحقق بودجه سالیانه مصوب شورای اسلامی شهر و تکالیف سرمایه‌گذاری، ایجاد نظم و انضباط مالی و استقرار سیستم واحد یکپارچه مالی، اجرای بودجه ریزی عملیاتی و ... را از مهم‌ترین مأموریت های این معاونت برشمرد. پیش از این سعید مصفا معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز بود.
شهردار شیراز در حکم انتصابی دیگر محمدعلی چوبینی را به سمت سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز منصوب و بر مواردی همچون مشارکت و اهتمام در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی مرتبط با حرم های مطهر به ویژه حرم مطهر احمد بن موسی (ع)، توجه لازم به ارتقای فرهنگ شهروندی و ... تاکید کرد. پیش از این مصطفی مشفقیان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بود که پیش‌تر وی با حکم استاندار فارس به مدیرکلی دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری فارس منصوب شده است.
همچنین اسدی با صدور احکامی علی فراشاییان را به سمت سرپرست منطقه ۱۱ و شهرام سبزیان فرد را به سمت سرپرست منطقه ۱۰ شهرداری شیراز منصوب و در احکام آنها بر مواردی همچون نظارت بر انجام امور عمرانی منطقه، احداث و نگهدای فضاهای سبز و پارک های منطقه، ارتباط مستمر با شهروندان و تسریع در حل مسائل آنها تاکید کرد. پیش از این شهرام سبزیان فرد شهردار منطقه ۱۱ و سعید معصومی شهردار منطقه ۱۰ شیراز بود.
شهردار شیراز همچنین در حکمی هادی عیدی پور را به سمت سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز منصوب کرد و مواردی همچون ارتقای سطح ایمنی و تاب آوری شهر در مقابله با حوادث غیرمترقبه و ارتقای سطح آگاهی شهروندان در مقابله با حوادث را از مهم‌ترین اقدامات پیش روی این حوزه برشمرد. پیش از این محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بود.
اسدی همچنین با صدور حکمی حمید کشتکار را به سمت سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری منصوب کرد و تهیه، تدوین و اجرای طرح جامع و تفصیلی فضای سبز شهر، ایجاد تدابیر لازم جهت بهینه سازی مصرق آب مورد نیاز فضای سبز را از مهم‌ترین سیاست های این سازمان عنوان کرد. پیش از این روح الله مظفری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز بود.
همچنین در حکمی دیگر، شهردار شیراز سعید معصومی (شهردار سابق منطقه ۱۰) را به سمت سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات شهری منصوب و بر مواردی همچون برنامه ریزی جهت انجام خدمات شهری خاص، نظارت بر بررسی، تشخیص و تعیین نیازهای شهر شیراز در زمینه خدمات شهری تاکید کرد. پیش از این حمید کشتکار مدیرکل نظارت بر خدمات شهری بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15434

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب