نماینده پاکدشت در گفتگو با نجوا خبر:

چرا آمریکا در لیست تروریست‌ها نیست؟! / موضع گیری شفاف و واضح در مقابلِ جهان داشته باشیم

چرا آمریکا در لیست تروریست‌ها نیست؟! / موضع گیری شفاف و واضح در مقابلِ جهان داشته باشیم
فرهاد بشیری گفت: وزارت خارجه باید با موضع‌گیری‌های صریح و شفاف به جهانیان اثبات کند که این قبیل اتهام زنی‌ها هیچ ارزشی ندارد و ایران هرگز به دنبال ترور و تروریست نبوده.

نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تحریمهایی که علیه کشورمان صورت می‌گیرد و قرار دادن سپاه در لیست تروریست‌ها به خبرنگار نجوا خبرگفت: سالهاست که دشمنان علیه نظام برنامه ریزی می‌کنند.

فرهاد بشیری با اعلام اینکه برنامه ریزی دشمنان علیه نظام روی یک محور نیست و دائم در حال تغییر است گفت: اروپا و آمریکا جعبه جادویی دارند که هر روز یک ترفندی علیه نظام جمهوری اسلامی از ان بیرون می‌آورند.

وی با اعلام اینکه یک موقع گروه‌های مسلح را علیه کشورمان تشویق می‌کنند گفت: گاهی با کشورهایی که با منافع آنان همخوانی نداشته باشد، مقابله نظامی می‌کنند، یک روز داعش را ایجاد و یک روز صدام را تجهیز و عراق را علیه کشورمان تسلیح می‌کنند تا به ایران حمله کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اعلام اینکه امروز نوع مبارزه علیه ایران تفاوت پیدا کرده است گفت: اروپا و آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که باید علیه کشورهایی که منافع و زیاده خواهی های آنها را تأمین نمی‌کنند، اقداماتی را انجام دهند که اکنون نیز شیوه جدید مقابله و مبارزه با سپاه را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی گفت: سپاه لباس مشخص، درجه، جایگاه و شخصیت حقوقی دارد، بنابراین باید در سطح جهان شناخته می‌شود زیرا شکل گیری سپاه، طبق یک روال قانونی صورت گرفته است.

بشیری با اعلام اینکه هر آنچه سپاه انجام می‌دهد، بر اساس تعریف قانون است گفت: اروپا و آمریکا این حق را ندارند که یک نهاد رسمی، قانونی و نظامی ایران را به عنوان تروریست معرفی کنند.

وی با یادآوری این که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرد که داعش دست پرورده آمریکاست گفت: چگونه کشوری که به تروریست پروری اعتراف میکند، در لیست تروریست‌ها قرار نمی‌گیرد، اما ایران که بارها از تروریسم بیزاری جسته را در لیست تروریست‌ها قرار می‌دهند.

نماینده پاکدشت در مجلس با تاکید بر اینکه می‌بایست واکنش مناسبی علیه این تصمیم اروپا صورت بگیرد گفت: مجلس باید قانونی علیه اروپا وضع کند، دولت موضع گیری شفافی داشته باشد و وزیر امور خارجه نیز در این خصوص واکنش های جدی نشان دهد تا دیگر کشورها بدانند که نمی‌توان به سادگی هر اتهامی را به ایران وارد کرد.

بشیری با اشاره به تماس مستقیمی که با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و معاون پارلمانی وزارت خارجه داشته گفت: وزارت خارجه باید در حوزه دیپلماسی کشور فعال تر باشد و در سطح منطقه و بین‌الملل ایفای نقش کند.

وی بر گفتمان مستقیم ایران با جهان تاکید کرد و گفت: وزارت خارجه باید با موضع‌گیری‌های صریح و شفاف به جهانیان اثبات کند که این قبیل اتهام زنی‌ها هیچ ارزشی ندارد و ایران هرگز به دنبال ترور و تروریست نبوده، بلکه سالهاست از ترور و تروریست لطمه دیده و در همه عرصه‌ها از نظامی‌ها تا دانشمندان ما قربانی تروریست شده‌اند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15572

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.