تجدیدمیثاق رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب / جوانان باید با شخصیت امام آشنا شوند

تجدیدمیثاق رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب / جوانان باید با شخصیت امام آشنا شوند
در آستانه ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم صبح امروز - سه شنبه در حرم مطهر امام راحل حضور یافتند و با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش نجواخبر، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و اعضای دولت سیزدهم صبح امروز و در آستانه ایام‌الله دهه‌ی فجر، با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)، رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت را در این مراسم همراهی کرد.

*رئیس‌جمهور: انقلاب اسلامی با همه فتنه‌ها و توطئه‌ها در دنیا جلوه‌های بیشتری پیدا کرده است

رئیس‌جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل با همه فتنه‌ها و توطئه های دشمن امروز ماندگار شده است و جلوه های بیشتری در دنیا پیدا می‌کند که این قابل تأمل است.

سید ابراهیم رئیسی که صبح روز سه شنبه و در آستانه ایام‌الله دهه‌ فجر به همراه اعضای هیئت دولت با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند، در سخنانی اظهار داشت: قابل توجه برای همه و امت اسلامی این است که چگونه بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این به رهبری امام راحل با همه فتنه‌ها و توطئه های دشمن امروز ماندگار شده است و جلوه های بیشتری در دنیا پیدا می‌کند که این ریشه در اخلاص امام و حقانیت این پیام و دعوت و وفاداری و دلدادگی مردم به این انقلاب دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه فتنه‌های بسیاری برای از بین بردن انقلاب و میراث گرانقدر امام در بیش از چهار دهه گذشته صورت گرفته است، افزود: امام مردم را باور داشت و امروز باید اراده مردم و خواست آنها برقرار باشد.

آیت‌الله رئیسی به وفاداری و دلباختگی مردم به انقلاب اشاره کرد و افزود: نشانه این دلداگی مردم، شهدا هستند که جان خود را برای حفظ و حراست از انقلاب دادند.

وی ادامه داد: خداوند متعال این انقلاب و تحول بزرگ را در دل‌ها ایجاد کرد و خود او هم نگهدار آن است. امروز ما بیش از هرچیزی نیاز به شناخت انقلاب و امام و شناساندن آن داریم.

وی با تأکید بر اینکه راه مصون‌سازی جوانان امروز ما آشنایی با شخصیت امام ‌و ابعاد انقلاب اسلامی است، گفت: اهل فرهنگ و قلم بدانند امروز یکی از راه‌های مصون‌سازی جامعه و جوانان که امام (ره) و جنگ را ندیدند این است که برای جامعه امروز هنرمندانه بیان شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اینکه رهبر انقلاب در ۱۲ بهمن و ۱۴ خرداد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرساله به زیارت مرقد امام (ره) می‌آیند این است که می‌خواهند ما به راه و سیر و سلوک امام (ره) توجه کنیم.

وی با بیان اینکه آرمان‌هایی که امام داشتند، مبتنی بر اخلاق، عدالت، عقلانیت و معنویت بود، اضافه کرد: باید آن را اجرایی کرد و برای تحقق آنها تلاش کرد؛ دشمنان به دنبال محقق نشدن آرمان‌های امام (ره) است و می‌خواهند تمدنی به نام اسلام شکل نگیرد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: وظیفه دولت و همه کسانی که در کسوت خدمت گذاری هستند توجه به عموم مردم است و خواست مردم امروز اجرای عدالت است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولتمردان باید این باشد که آرمان های اما راحل تحقق پیدا کند، افزود: تمامی بخش‌ها در کشور باید امید آفرینی کنند؛ ما معتقدیم آینده، آینده‌ای بسیار درخشان خواهد بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: هر کسی با قلم، عمل و با اقداماتش مردم را امیدوار کند بداند که در جهت راهبرد رهبری و نظام حرکت کرده است زیرا راهبرد نظام جمهوری اسلامی راهبرد ایجاد امید و راهبرد دشمن ایجاد یأس است.

آیت‌الله رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه باید با همه وجود از روح مطهر امام (ره) و ارواح مطهر شهدا مدد بگیریم و با تلاش، مجاهدت و کار شبانه‌روزی امید را در مردم ایجاد کنیم، اظهار داشت: ایجاد امید در مردم برای اهل بیان، اهل سخن و اهل قلم با بیانشان و جهاد تبیین‌ و قلم زدنشان و برای دولتمردان با اقدامات خودشان است تا انشالله بتوانند امید را در دل مردم روز به روز زنده کنند.

پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین ساعات صبح امروز و در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حاضر شدند و یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب و همچنین رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت را در این مراسم همراهی کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15589

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب