واکنش وزیر دفاع به رزمایش دریایی مشترک آمریکا و ۵۰ کشور در خلیج فارس

واکنش وزیر دفاع به رزمایش دریایی مشترک آمریکا و ۵۰ کشور در خلیج فارس
وزیر دفاع با اشاره به رزمایش اخیر آمریکا با همراهی چند کشور در خلیج فارس گفت: برگزاری رزمایش‌ها دلایل مختلفی دارد یکی بحث آمادگی خودشان است، یکی روحیه دادن به نیروهایشان است.

به گزارش نجواخبر، امیر محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع، در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره رزمایش آمریکا در خلیج فارس با ۵۰ کشور اینکه آیا این رزمایش خطری برای ایران دارد یا می‌تواند هشداری برای هرگونه اقدام احتمالی علیه ایران باشد، گفت: برگزاری رزمایش‌ها دلایل مختلفی دارد یکی بحث آمادگی خودشان است، یکی روحیه دادن به نیروهایشان است. چون سربازهایی که ماه‌ها آمده‌اند یا مدت‌های طولانی در یک منطقه خیلی دور استقرار پیدا کردند روحیه‌شان تضعیف می‌شود و این‌ها برای اینکه به نیروهایشان روحیه بدهند، ممکن است رزمایش‌های این شکلی برگزار کنند.

وی افزود: این اتفاق هیچ وقت دلیل بر این نیست که رزمایشی را برای انجام یک عملیات انجام می‌دهند، برگزاری رزمایش‌ها دلایل مختلفی دارد ما این برداشت را نداریم. منتها ما همیشه هوشیار هستیم و رصد و مراقبت می‌کنیم و کاملا زیر نظر داریم، اما استنباط ما الان این نیست که نیروهای مسلح ما کاملا در آمادگی به سر می‌برند.

وزیر دفاع یادآور شد: رزمایش‌های ما هم به صورت متعدد برگزار می‌شود، هم با کشورهای دیگر رزمایش‌هایی داریم و هم رزمایش‌های سالیانه خودمان است که به صورت مستمر دنبال می‌شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16334

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.