ورود «آپشن سکه» از 20 اسفند به بورس+جزئیات

ورود «آپشن سکه» از 20 اسفند به بورس+جزئیات
قرارداد اختیار معامله سکه طلا سررسید اردیبهشت ۱۴۰۲ از شنبه ۲۰ اسفند راه‌اندازی شده و قابل معامله خواهد بود.

به گزارش نجواخبر،‌ بورس کالا اعلام کرد: قرارداد اختیار معامله سکه طلا با سررسید اردیبهشت ۱۴۰۲ از شنبه هفته آینده، ۲۰ اسفند راه‌اندازی می‌شود.

مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی قرارداد اختیار خرید و فروش سکه طلا با سررسید اردیبهشت ۱۴۰۲ از شنبه ۲۰ اسفند خبر داد.

تاریخ سررسید قراردادهای مذکور ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ است.

قراردادهای اختیار معامله بدون حد نوسان قیمت، با دوره گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی ادامه می‌یابند.

قراردادهای اختیار معامله (آپشن) سکه طلا، قراردادهایی هستند که به خریدار این حق را می‌دهند تا در روز سررسید قرارداد، سکه طلا را بسته به نوع قرارداد بخرد یا به فروش برساند. فروشنده موظف است در صورت درخواست خریدار، سکه طلا را به خریدار بفروشد یا از خریدار بخرد.

در واقع با استفاده از قراردادهای آپشنِ خرید، می‌توان سقفی برای قیمت خرید سکه در آینده تعیین کرد؛ به نحوی که سکه را هرگز بالاتر از قیمت توافقی (اعمال) در لحظه انجام معامله، در آینده خریداری نخواهید کرد. از سوی دیگر، با استفاده از قراردادهای آپشن فروش، سکه را پایین‌تر از قیمت توافقی به فروش نخواهید رساند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16451

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب