مدیرعامل کفش شیما:

صنعت کفش پتانسیل بالایی برای ایجاد ارزش افزوده دارد

صنعت کفش پتانسیل بالایی برای ایجاد ارزش افزوده دارد
مدیرعامل کفش شیما معتقد است: اقتصاد دستوری جوابگو تولید و رونق اقتصاد نخواهد بود و دولت باید با برنامه ریزی بهتر راه را برای تولیدکنندگان هموار کنند.

به گزارش نجوا خبر، محمد عرب با اشاره به افزایش 50 درصدی حقوق در سال جاری عنوان کرد: افزایش حقوق در ابتدای سال برنامه ریزی را برای تولید کمی سخت کرده بود؛ اما رفته رفته شرایط بهتر شد؛ دولت باید در خصوص چنین تصمیماتی به تولیدکنندگان نیز توجه داشته باشد.

وی با اشاره به نیروی های مشغول در شرکت کفش شیما گفت: در حال حاضر حدود 1400 نفر به طور مستقیم و 6 هزار نفر به طور غیر مستقیم در کفش شیما مشغول به کار هستند.

وی افزود: سالانه 8 تا 10 میلیون جفت کفش در تنوع مختلف در شرکت شیما تولید می‌شود. این میزان تولید 7 درصد از نیاز بازار را تأمین می‌کند.

مدیرعامل کفش شیما با بیان اینکه محصولات کفش شیما صادراتی است عنوان کرد: محصولات کفش شیما به دلیل مزایای بالای رقابتی به کشورهای آفریقا، عراق،‌ افغانستان و... صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: سال 1400 بر کمیت محصول و سال 1401 بر کیفیت محصول تمرکز کردیم. در حال حاضر کیفیت کفش های ایرانی با کشورهای دنیا قابل رقابت است.

مسئولان کشور بیشتر به دنبال صادرات نفت هستند

عرب با بیان اینکه باید قدرت ارزی کشور افزایش پیدا کند، ‌اظهار کرد: باید توجه داشت که با تصمیات اشتباه کشور، ارزش افزوده صادرات کاهش پیدا می‌کند. مسئولان کشور بیشتر به دنبال صادرات نفت هستند.

وی ادامه داد: توجه دولت باید به صادرات محصول با کیفیت و ارزش افزوده بالا توجه کند تا اقتصاد کشور رونق پیدا کند.

مدیرعامل کفش شیما معتقد است: ‌ صنعت کفش پتانسیل بالایی برای ایجاد ارزش افزوده برای کشور دارد. این امر تنها با رفع مشکلات صادرات هموار خواهد شد.

عرب ادامه داد: با وجود کیفیت بالای کفش های ایرانی؛‌ اگر برند ایرانی روی محصولات درج شود؛ نمی‌توان این محصولات را به کشورهای اروپایی صادر کرد.

وی با اشاره تخصیص ارز نیمایی به تولیدکنندگان گفت: با توجه به کمبود ارز در کشور،‌ چرا برای محصولی که در داخل تولید می‌شود، برای واردات آن ارز نیمایی تعلق می‌گیرد. این امر باعث ایجاد رقیب می‌شود.

مدیرعامل کفش شیما با بیان اینکه میانگین مصرف کفش در کشور 250 میلیون جفت کفش در سال گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز،‌ قاچاق در صنف کفش کاهش پیدا کرده است.

وی یکی از مشکلات صنعت کفش را بی‌برنامه‌گی در تأمین مواد اولیه دانست گفت: برای واردات مواد اولیه با مشکلاتی همچون نبود ارز مواجه هستیم. بانک مرکزی هیچ برنامه‌ای برای تخصیص ارز در سر وقت به تولیدکنندگان ندارد.

مدیرعامل کفش شیما اظهار کرد: بی برنامه‌گی در تخصیص ارز و نوسانات نرخ ارز باعث شده تا تولیدکنندگان برای فروش به صورت چکی به مشکل بخورند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت اجازه داده تا صنایع پتروشیمی در تالار دوم ارز خود را حدود 40 هزار تومان مبادله کنند،‌ بیم آن می‌رود که صنایع پتروشیمی برای کسب سود بیشتر به سراغ صادرات بروند که این امر موجب کمبود مواد اولیه و خام فروش خواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16552

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.