دستاوردهای هوانیروز ارتش به نمایش درآمد/نمایش موشک کروز«حیدر» و «شفق»

دستاوردهای هوانیروز ارتش به نمایش درآمد/نمایش موشک کروز«حیدر» و «شفق»
نمایشگاه معارف جنگ و دستاوردهای هوانیروز ارتش با حضور سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افتتاح و در آن موشک کروز هواپایه نقطه زن «حیدر» و موشک «شفق» به نمایش در آمد.

به گزارش نجواخبر، موزه معارف جنگ و دستاوردهای نوین هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) با حضور سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان هوانیروز ارتش افتتاح شد.
موزه معارف جنگ و دستاوردهای نوین هوانیروز ارتش که با تلاش کارکنان این نیرو برای نمایش بخشی از حماسه‌ها و مجاهدت‌های مردان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس و سال‌های پس از آن با تلاش کارکنان هوانیروز برگزار شده است.
همچنین، بخشی از توانمندی های هوانیروز نیز در حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
یکی از دستاوردهای جدید هوانیروز ارتش که در این نمایشگاه به نمایش درآمده، موشک کروز هواپایه نقطه زن «حیدر» است که ۶۰ کیلوگرم وزن و ۳ متر و ۷۰ سانتی متر طول دارد. موتور موشک حیدر از نوع میکرو توربین با وزن ۴۰ کیلوگرم است که این موشک با برد ۲۰۰ کیلومتر و سرعت حدود ۵۰۰ کیلومتر در ساعت قابلیت شناسایی اهداف، ارسال تصویر از هدف و قفل اپتیکی بر روی اهداف و انهدام دقیق اهداف را دارد نیز در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شد.

موشک «شفق» نیز یکی دیگر از دستاوردهای هوانیروز بود که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. موشک شفق ۴۸ کیلوگرم وزن، ۱۸۹ سانتی متر طول، ۲۰ کیلومتر برد و سرجنگی آن نیز ۱۳ کیلوگرم وزن دارد. این موشک قابلیت عملیات در شب و روز و کلیه شرایط آب و هوایی را داراست و با هدایت لیزری قابلیت نصب بر روی دیگر جنگنده‌ها، قایق های تندرو و کشتی را دارد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16570

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.