چند نوزاد در سال ۱۴۰۱ در تهران متولد شدند/محبوب‌ترین اسامی نوزادان تهرانی چیست؟

چند نوزاد در سال  ۱۴۰۱ در تهران متولد شدند/محبوب‌ترین اسامی نوزادان تهرانی چیست؟
سازمان ثبت احوال کشور، ولادت ثبت شده در سال ۱۴۰۱ در کل کشور یک میلیون و ۷۵ هزار و ۳۸۱ نوزاد متولد شدند

به گزارش نجوا خبر،طبق گزارش های جمع آوری شده سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: یک میلیون و ۷۵ هزار و ۳۸۱ نوزاد در سال ۱۴۰۱ در کل کشور متولد شده‌اند که استان تهران از این حیث در رده نخست کشور قرار دارد.

سازمان ثبت احوال کشور، ولادت ثبت شده در سال ۱۴۰۱ در کل کشور یک میلیون و ۷۵ هزار و ۳۸۱ نوزاد متولد شدند که از این تعداد ۵۵۵ هزار و ۸۵۵ نوزاد پسر و ۵۱۹ هزار و ۴۳۶ نوزاد دختر بودند.

براساس این گزارش در سال ۱۴۰۱ بیشترین آمار ولادت ثبت شده مربوط به استان تهران با ۱۳۷ هزار و ۸۴۲ مورد، خراسان رضوی با ۱۰۱ هزار و ۷۴۴ و سیستان و بلوچستان با ۸۹ هزار و ۹۳۴ مورد نوزاد و کمترین تولد مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ۹ هزار و ۹۰۸ مورد، ایلام با ۷ هزار و ۴۲۶ مورد نوزاد و سمنان با ۶ هزار و ۹۱۶ نوزاد بوده است.

طبق آمار در این سال بیشترین آمار ولادت ثبت شده مربوط به استان‌های تهران با 137 هزار و 842 مورد، خراسان رضوی با 101 هزار و 744 تولد و سیستان بلوچستان با 89 هزار و 934 مورد تولد نوزاد و کمترین تعداد تولدها هم مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با 9 هزار و 908 مورد، ایلام با 7 هزار و 426 تولد و سمنان با 6 هزار و 916 مورد تولد بوده است.

محبوب‌ترین نام‌های ایرانی در بین پسران و دختران متولد شده در تهران تا ابتدای زمستان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که نورا و امیرعلی محبوب‌ترین اسامی نوزادان تهرانی در سال ۱۴۰۱ بوده است.

براساس اعلام سازمان ثبت احوال استان تهران فراوانی نام‌های نوزادان در تهران در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ براین اساس است: نورا، ماهلین، فاطمه، هانا و رستا و امیرعلی، آراد، شاهان، علی و آیهان ۵ اسم دخترانه و پسرانه‌ای هستند که در یک سال اخیر بیشترین فراوانی را در بین متولدین تهرانی داشتند.

پرستوبختیاری

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16734

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.