جزییات کنسرت‌های نوروز ۱۴۰۲ در همه شهرها

جزییات کنسرت‌های نوروز ۱۴۰۲ در همه شهرها
تعدادی از خوانندگان پاپ در ایام تعطیلات نوروز در تهران و برخی شهرهای به اجرای کنسرت می پردازند. کرج بندرعباس، چابهار و قشم برخی از شهرهایی هستند که خوانندگان، پاپ را میزبانی می‌کنند. در این میان موضوع قابل توجه گرانی نامحسوس قیمت بلیت‌هاست که به طور چشمگیری بالا رفته و تا مبلغ ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش نجواخبر، با وجود آنکه از شهریورماه تاکنون برگزاری کنسرت‌های موسیقی روندی پرفراز و نشیبی را پیموده و در مقاطعی نیز تعطیل بوده، اما پس از برگزاری جشنواره موسیقی فجر بود که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیریت کلی محمد اله‌یاری برگزاری کنسرت‌ها را به طور جدی‌تر در دستور کار قرار داد. البته پیش از برگزاری جشنواره سی و هشتم موسیقی فجر هم خواننده‌ای با نام زانکو و دیگر خوانندگانی چون سیروان خسروی، رضا صادقی و گروه ماکان به اجرای کنسرت پرداخته بودند، اما هنوز اشتیاقی از سوی تهیه‌کنندگان برای برگزاری کنسرت احساس نمی‌شد. در میانه ناآرامی‌ها، پس از تعطیلی کنسرت‌ها و انصراف برخی از خوانندگان بود که محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد از هنرمندان خواست فعالیت‌های هنری را از سرگیرند که این خواسته و پیشنهاد در آن مقطع خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. با همه اینها نیاز مبرم به چرخش اقتصاد موسیقی و البته نیاز همواره جامعه به تفریحات جمعی و سالم، مدتی است قطار برگزاری کنسرت‌ها را به راه انداخته است.

طی ماه گذشته چندین خواننده پاپ در تهران و دیگر شهرها روی صحنه رفته‌اند و مسعود صادقلو، ناصر زینعلی، گروه موسیقی «لیان»، رضا صادقی، گرشارضایی، مجیدرضوی و معین زندی خوانندگانی هستند که در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ کنسرت برگزار کرده‌اند.

اما عید نوروز و تعطیلات چندین روزه به مناسبت این سرور تاریخی و باستانی، فضای مناسبی را ایجاد می‌کند تا ایرانیان سراسر کشور پس از چند ماه کار و تلاش زمانی را به تفریحات خانوادگی بپردازند. لذا برگزاری کنسرت‌ها همواره در تمام این سال‌ها یکی از اتفاقات ثابت و مهمی بوده که مورد استقبال قرار گرفته است.

نگاهی به جزییات برگزاری کنسرت‌ها در سال جدید

در نوروز و بهار ۱۴۰۲ برخی از خوانندگان پاپ در تهران و برخی شهرها به اجرای کنسرت می‌پردازند. تفاوت نوروز امسال با ایام نوروزی چند سال گذشته، مقارن شدن آن با ماه مبارک رمضان است؛ که البته تغییر زیادی در روند برگزاری کنسرت‌ها ایجاد نکرده است. در سال‌های قبل نیز به جز مقاطعی که با بحران‌هایی چون کرونا مواجه بوده‌ایم، در ماه مبارک رمضان اجرای کنسرت‌ها روندی کم و بیش معمول بوده است.

دستور ارشاد برای رعایت اصول شرعی و قانونی توسط برگزارکنندگان

گفتنی است روز شنبه بیست و هفتم اسفندماه مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره نحوه برگزاری کنسرت‌ها در ماه مبارک رمضان اطلاعیه‌ای منتشر کرد که شرح آن به این قرار است: «پس از انتشار اخباری نادرست مبنی بر برگزاری کنسرت‌ها در ایام ماه مبارک رمضان برای نخستین‌بار در سال جاری به اطلاع می‌رساند برنامه‌های موسیقایی و هنری همانند سال‌های قبل صرفا تا نیمه ماه مبارک رمضان و در زمان فراغت از روزه‌داری مومنان و نمازگزاران برگزار خواهد شد. بر همین اساس دفتر موسیقی و سرود وزارت فرهنگ با توجه به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان و با احترام به دغدغه‌های جامعه مومنین کشور با صدور دستور العمل‌های ویژه‌ای برای برگزاری رویدادهای موسیقایی برای نوروز امسال که متقارن با ماه مبارک رمضان است برنامه‌گزاران را موظف کرده تا با رعایت کامل موازین شرعی و قانونی به اجرای برنامه بپردازند. گفتنی است در صورت تخطی از قوانین، طبق مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.»

موضوع دیگر اینکه عرف برگزاری کنسرت در کشور ساعات پایانی روز و بین ساعات ۱۹:۰۰ تا ۲۲:۳۰ است لذا روزه‌داران هم می‌توانند پس از صرف افطار به دیدن اجراها بنشینند.

روند و جزییات کنسرت‌های نوروزی

علی زندوکیلی

تهران/ قشم

علی زندوکیلی خواننده پاپ و تلفیقی روز جمعه چهارم فروردین در سالن وزارت کشور طی یک سانس ساعت ۲۲:۰۰ میزبان علاقه‌مندانش است. پایین‌ترین قیمت بلیت این کنسرت ۱۰۰ هزارتومان و مبلغ حداکثری آن ۵۹۰ هزارتومان تعیین شده است.

علی زندوکیلی روز شنبه پنجم فروردین ماه هم در سالن نمایشگاه بین‌المللی قشم روی صحنه می‌رود. زمان اجرای این کنسرت ساعت ۲۲:۳۰ است و بلیت‌های آن از ۱۵۰ هزارتومان تا ۶۰۰ هزارتومان قیمت‌گذاری شده است.

رضا صادقی

چابهار

رضا صادقی خواننده پاپ که در اسفندماه به اجرای چند کنسرت پرداخته بود، آخرین کنسرت سال گذشته خود را روز بیست و چهارم اسفندماه در سالن اکومال کرج روی صحنه برده است. او روز شنبه پنجم فروردین‌ماه نیز در چابهار کنسرت دارد. محل برگزاری این رویداد سالن مجتمع همایش‌های بین‌المللی است. زمان اجرای این کنسرت۲۳:۵۹ دقیقه اعلام شده است.

گروه «ایهام»

تهران

گروه موسیقی «ایهام» با خوانندگی مازیار لشنی و زانیار خسروی شنبه ۵ فرردین‌ماه در هتل اسپیناس پالاس اجرا دارد. زمان اجراهای این کنسرت ساعات۱۹:۰۰ و ۲۲:۰۰ است. بلیت‌های این کنسرت به طور کامل فروش نرفته و علاقه‌مندان امکان خریداری دارند. قیمت بلیت‌های این کنسرت از ۱۹۰ هزارتومان تا ۶۹۵ هزارتومان متغیر است.

«ماکان بند»

تهران

گروه موسیقی «ماکان» که در اسفندماه کنسرت‌هایی را روی صحنه برده بود، روز شنبه پنجم فروردین‌ماه در سالن میلاد واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود. زمان اجراها دو سانس ۱۹:۰۰ و ۲۲:۳۰ است و مدت زمان کنسرت نود دقیقه اعلام شده است. گفتنی است تمام بلیت‌های این دو کنسرت پیشاپیش فروش رفته است. قیمت بلیت‌ها نیز از ۲۰۰ هزارتومان تا ۲۹۰ هزارتومان متغیر بوده.

گرشا رضایی

تهران

گرشا رضایی خواننده پاپ که پیش از نوروز هم طی چند کنسرت از جمله اجرا در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفته بود، روز پنجشنبه دهم فروردین‌ماه در تهران، سالن میلاد واقع در نمایشگاه بین‌المللی میزبان هوادارانش است. مبلغ قیمت‌های این کنسررت از ۲۰۰هزارتومان تا ۶۹۰هزارتومان متغیر است.

اشوان

جزیزه قشم/بندرعباس

اشوان خواننده پاپ روز سه‌شنبه هشتم فروردین‌ماه در سالن نمایشگاه بین‌المللی قشم در یک سانس روی صحنه می‌رود. قیمت بلیت‌های این کنسرت از ۱۵۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزارتومان متغیر است. اشوان همچنین روز چهارشنبه نهم فروردین‌ماه در سالن شهید آوینی بندرعباس اجرا خواهد داشت. قیمت بلیت‌های این کنسرت از ۵۰ هزارتومان تا ۴۸۰ هزارتومان متغیر است.

مهدی احمدوند

چابهار/تهران

مهدی احمدوند خواننده پاپ که روز ۲۵ اسفندماه در سالن میلاد تهران و روز ۲۷ اسفندماه در سالن هلال احمر زنجان به اجرای کنسرت پرداخته بود، در اولین روز بهار در سالن مجمتع همایش‌های بین‌المللی چابهار اجرا خواهد داشت. او در روز هفتم فروردین‌ماه نیز در سالن میلاد واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در اجرا خواهد داشت.

آرون افشار

تهران/بندرعباس

آرون افشار خواننده پاپ که در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ در چابهار و سالن مرکز همایش‌ها نمایشگاه‌ها اجرا داشته، قرار است روز ۸ فروردین‌ماه در سالن میلاد واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان هوادارانش باشد. او در دو سانس ۱۹:۰۰ و ۲۲:۰۰ کنسرت خواهد داشت. قیمت‌های بلیت کنسرت این خواننده از ۲۵۵ هزارتومان تا ۶۹۰ هزارتومان قیمت‌گذاری شده است.

آرون افشار همچنین روز جمعه چهارم فروردین‌ماه در سالن شهید آوینی شهر بندرعباس روی صحنه می‌رود. این کنسرت طی دو سانس ۱۹:۰۰ و ۲۲:۰۰ روی صحنه می‌رود و مبالغ بلیت آن از ۲۵۰ هزارتومان تا ۴۸۰ هزارتومان متغیر است.

علی عبدالمالکی

چابهار

علی عبدالمالکی جزو خوانندگانی است که در روزهای پایانی اسفند ۱۴۰۱ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه رفته بود. او در روز سه‌شنبه هشتم فروردین‌ماه نیز در سالن مجتمع همایش‌های بین‌المللی چابهار اجرا دارد.

معین زندی

تهران

معین زد خواننده پاپ که با حضور در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای کنسرت پرداخته بود و در روزهای پایانی سال نیز کنسرت داشت، روز یکشنبه ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ نیز در تهران اجرا دارد و در سالن میلاد واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهد رفت.

علی یاسینی

بندرعباس/چابهار

علی یاسینی یکی دیگر از خوانندگان پاپ روز پنجشنبه سوم فروردین‌ماه در سالن شهید آوینی بندرعباس دو اجرا خواهد داشت. زمان اجرای این کنسرت دو سانس ۱۹:۰۰ و ۲۲:۰۰ است. گفتنی است بلیت‌ها از ۲۵۰هزارتومان تا ۴۸۰ هزارتومان تعیین شده است.

او چهارم فروردین‌ماه هم در شهر چابهار روی صحنه می‌رود. محل برگزاری این اجرا سالن مجتمع همایش‌های بین‌المللی است.

بابک جهانبخش

تهران

بابک جهانبخش نیز یکی دیگر از خوانندگان پاپ دهه شصتی است که چندی قبل شایعه خداحافظی‌اش از موسیقی فضای مجازی را در نورید. او روز پنجشنبه سوم فروردین‌ماه در سالن هتل اسپیناس پالاس تهران روی صحنه خواهد رفت.

بهنام بانی

تهران/گیلان

بهنام بانی هم یکی دیگر از خوانندگان شرکت کرده در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر که در روز بیست و هشتم اسفندماه در چابهار کنسرت داشت، روز چهارم فروردین ماه در هتل اسپیناس پالاس میزبان علاقه‌مندانش خواهد بود. پایین‌ترین قیمت بلیت این کنسرت ۱۹۰ هزارتومان و بالاترین قیمت ان ۶۹۵ هزارتومان تعیین شده است.

بانی روز سه شنبه ۵ فروردین ماه هم میهمان هوادارانش در گیلان است و در سالن پایتخت اجرا خواهد داشت. زمان اجرای این کنسرت ۱۹:۳۰ و ۲۲:۰۰ است و مبالغ حداقلی و حداکثری بلیت‌های آن ۱۳۰ هزارتومان و ۳۱۰ هزارتومان قیمت‌گذاری شده است.

میثم ابراهیمی

چابهار

میثم ابراهیمی خواننده پاپ که در روز ۲۴ اسفندماه در سالن میلاد به اجرای برنامه پرداخته بود، روز یکشنبه ششم فروردین‌ماه در سالن مجمتع همایش‌های بین‌المللی چابهار اجرا دارد. قیمت بلیت‌های این کنسرت از ۲۵۰ هزار تومان تا ۵۹۹ هزار تومان است.

علیرضا طلیسچی

تهران/بندرعباس/چابهار

علیرضا طلیسچی یکی از خوانندگان پرکار در آخرین ماه‌های سال ۱۴۰۱، به تاریخ جمعه چهارم فروردین ماه، در هتل اسپیناس پالاس تهران کنسرت برگزار می‌کند. زمان اجراها دو سانس ۱۹:۰۰ و ۲۲:۰۰ است.

قیمت حداکثری بلیت کنسرت بهنام بانی ۴۹۵هزارتومان تعیین شده است.

طلیسچی روز سه شنبه ۵ فروردین‌ماه هم در شهر بندرعباس و سالن شهید آوینی این شهر، رأس ساعات ۱۹:۰۰ و ۲۲:۰۰ اجرا دارد. قیمت حداقلی و حداکثری این کنسرت به ترتیب ۲۰۰ هزارتومان ۴۵۰ هزارتومان است.

علیرضا طلیسچی همچنین چهارشنبه ۹ فروردین‌ماه نیز طی یک سانس ۲۳:۵۹ در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه شهر چابهار میزبان علاقه‌مندانش است. قیمت‌های این کنسرت از ۲۵۰ هزارتومان تا ۵۷۰ هزارتومان تعیین شده است.

احسان خواجه امیری

تهران

احسان خواجه‌امیری دیگر خواننده پاپ هم دهم فروردین ماه طی یک سانس ساعت ۲۲:۰۰ در هتل اسپیناس پالاس روی صحنه می‌رود. قیمت حداقلی بلیت این کنسرت ۱۹۰ هزارتومان و قیمت حداکثری آن ۶۹۵هزارتومان است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/26743

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب