زاکانی خبر داد؛

راه‌اندازی ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال

راه‌اندازی ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال
زاکانی در سخنرانی خود در نماز جمعه روز گذشته تهران، به اقدامات انجام شده برای توسعه متروی تهران اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۱۲ ایستگاه مترو راه اندازی خواهد شد.

به گزارش نجوا خبر، زاکانی به اقدامات انجام شده برای توسعه متروی تهران اشاره و عنوان کرد: تا پایان سال ۱۲ ایستگاه مترو راه اندازی خواهد شد. با پیگیری و مشارکت سرمایه‌گذاران و مجموعه امکانات شهر، تلاش ما این است که تا پایان پنج سال راه ۲۰ ساله که در سند حمل‌ونقل تهران برای مترو دیده شده بود را با تکمیل ۱۱ خط مترو و ۳۲۵ ایستگاه مترو به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد که اگر امروز از هوای ناپاک و ترافیک بیزاریم راه برون رفت از آن سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل عمومی است.
شهردار تهران از آغاز فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای ساخت دو بزرگراه و یک مجموعه آزادراهی طی امسال خبر داد و گفت: نخست مجموعه یادگار امام و بعد از آن بروجردی تا جاده ساوه در غرب تهران و دوم تونل شهید متوسلیان است که هفته قبل مجوزش برای شروع کار صادر شد که از انتهای شهید صیاد تا آزادگان و بعد هم آزادراه شهید شوشتری از ادامه رستگار تا یاسینی؛ که خود همین شهید شوشتری ۵.۵ درصد از بار ترافیکی شرق و ۱.۵ درصد از بارترافیکی کل تهران را کاهش خواهد داد.


زاکانی افزود: ۹۸ تقاطع بزرگراهی را از سال گذشته در دستور اصلاح قرار دادیم که طی سه سال ۷۸۰ کیلومتر راه درون شهری را برای مردم نزدیک کنیم که سه مورد افتتاح شده، امسال بالغ بر ۲۰ مورد، سال آینده ۴۵ و سال سوم تا ۹۸ مورد را اصلاح خواهیم کرد. توسعه فضای سبز نیز در دستورکار است. سال گذشته ظرف سه ماه ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز را در ۱۰ نقطه پیرامون شهر تهران افزایش دادیم. امسال ۱۵۰۰ هکتار در دستورکار است و توسعه پارک‌های موضوعی و کلان پارک‌ها را مدنظر داریم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/695

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب