دو نیمکت‌نشین سرشناس استقلال، نزدیکِ در خروج!

دو نیمکت‌نشین سرشناس استقلال، نزدیکِ در خروج!
احتمال جدایی ابوالفضل جلالی و امیرعلی صادقی بعد از پایان فصل وجود دارد.

ابوالفضل جلالی با ۲۴ سال سن و امیرعلی صادقی با ۲۲ سال سن وضعیت امیدوارکننده‌ای در استقلال ندارند و حتی احتمال جدایی این دو بازیکن بعد از پایان فصل وجود دارد.

جلالی درحالی به این نقطه رسیده که ابتدای فصل به سبب نمایش امیدوارکننده‌ای که در فصل قهرمانی داشت و همچنین قرار گرفتن در فهرست ملی‌پوشان به یکی از گزینه‌های پرامید در ترکیب استقلال تبدیل شده بود اما او اکنون به جایگاهی رسیده که باید برای حضور در لیست استقلال نیز تلاش کند و ساپینتو علاقه چندانی به سبک بازی این چپ‌پا ندارد.

حتی حضور درترکیب تیم ملی در بازی با امریکا نیز سبب نشد تا جلالی وضعیت متفاوتی را در استقلال تجربه کند و سرمربی استقلال بدون توجه به حضور این بازیکن در جام جهانی از جعفر سلمانی بهره گرفت تا اکنون جلالی به این باور برسد که اگر ساپینتو فصل بعد هم روی نیمکت استقلال باشد، جایی برای او در ترکیب اصلی وجود نخواهد داشت.

این وضعیت جلالی را به سمت خروج از استقلال متمایل کرده و هیچ بعید نیست این بازیکن در نقل و انتقالات میان فصل از استقلال جدا شود. جلالی درحالی به این بن‌بست برخورده که باشگاه استقلال رقم کمی هزینه خرید او نکرده است. زمانی که جلالی بازیکن سایپا بود، مسئولان باشگاه استقلال بر سر پرداخت ۱۲ میلیارد تومان حق رضایتنامه به باشگاه سایپا به توافق رسیدند. رقمی که اکنون هم قابل توجه است و همین حالا نیز می‌تواند این انتقال را پرهزینه جلوه دهد.

درکنار این مبلغ که به‌عنوان حق انتقال به باشگاه سایپا پرداخت شده اگر هزینه دستمزدی که برای جلالی نیز در نظر گرفته شده را در ذهن تجسم کنیم، به عدد قابل توجهی می‌رسیم که البته باشگاه استقلال با وجود پرداخت چنین مبالغی نتوانسته بهره کافی از این بازیکن را ببرد.

در کنار جلالی نیز امیرعلی صادقی تا حدی وضعیتی مشابه به او را تجربه می‌کند. باشگاه استقلال برای به خدمت گرفتن صادقی از باشگاه سایپا نیز مبلغ ۸ میلیارد تومان هزینه کرده است اما صادقی نیز به مانند جلالی جایی در تفکرات ساپینتو ندارد و تبدیل به یک نیمکت‌نشین محض شده است.

بی‌تفاوتی ساپینتو نسبت به صادقی درحالی نگاه‌ها را به سوی خود کشانده که کارلوس کی‌روش در یک بازی تدارکاتی ملی به امیرعلی صادقی بازی داد و از او به‌عنوان یک سرمایه آینده‌دار استفاده کرد. صادقی نیز به سبب بی‌توجهی‌های ساپینتو ۱۲۸ دقیقه در ترکیب استقلال به میدان رفته که آمار قابل قبولی برای این بازیکن نیست و او را نیز به مانند جلالی وسوسه می‌کند تا بعد از پایان فصل از استقلال جدا شود.

در حقیقت اگر بخواهیم طور دیگری به ماجرای جلالی و صادقی نگاه کنیم، این دو از معدود بازیکنانی هستند که بدشان نمی‌آید که ریکاردو ساپینتو از استقلال برود تا آنها با امید بیشتری به بازی در ترکیب استقلال فصل بعد بنگرند. ماندن ساپینتو در استقلال ناامیدکننده‌ترین خبری است که می‌توان به گوش این دو بازیکن سابق ملی‌پوش رساند و اگر ساپینتو فصل بعد هم روی نیمکت استقلال باشد، هیچ بعید نیست که هر دو بازیکن به طور قرضی هم که شده از استقلال بروند تا لااقل در جریان بازی قرار بگیرند و آینده فنی‌شان بیش از این تهدید نشود.

اینکه ساپینتو به جلالی و صادقی میدان نداد و باوجود هزینه‌هایی که شد از این دو بهره نگرفت قطعاً محاسبات فنی را پشت خود دارد. سرمربی استقلال یک بار درباره اینکه چرا به جلالی بازی نداد از بی‌انگیزگی این بازیکن گفت اما به طور قطع جلالی با سابقه حضور در جام جهانی فوتبال نمی‌توانسته بی‌دلیل به یکباره بی‌انگیزه شود و یا به قول سرمربی استقلال خوب تمرین نکند. گرایش بیش از حد سرمربی استقلال به دیگر گزینه‌ها حتماً در تصمیم او نقشی انکارناپذیر داشته است تا جلالی و صادقی به‌عنوان دو بازیکنی که سابقه پیراهن تیم ملی را در مشت داشتند اکنون روزها را شماره کنند تا تکلیف ساپینتو با استقلال مشخص شود و اگر مرد پرتغالی ماند استقلال را به طور قرضی هم که شده به سمت دیگر تیم‌ها که شانس بازی دارند، ترک کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87719

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.