به گزارش نجواخبر به نقل از وزارت کشور، محسن کوشش تبار این مطلب را در جلسه بررسی وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور با حضور معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان و خاطرنشان کرد: یکی از راههای افزایش اقبال این طرح رسیدگی به مشکلات مردم و فروشگاههای مرتبط به تجهیزات کالابرگ الکترونیکی است که در این ارتباط مقامها و مسئولان محلی میتوانند فعالانه برای حل آنها ورود کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقهای وزیر کشور افزود، با توجه به این که طرح کالابرگ الکترونیکی مراحل اولیه اجرای خود را طی میکند، موفقیت آن میتواند در توسعه هر چه بیشتر اقبال مردم موثر باشد.
وی با تشکر از همه دست اندرکاران اجرای این طرح گفت: هدف ما از برگزاری جلسات هماهنگی در خصوص رفع مشکلات برای دسترسی هر چه بیشتر کسانی است که میتوانند از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.
وی بر استفاده از رسانهها به خصوص صدا و سیما و دیگر وسایل ارتباطی برای توسعه طرح مزبور در بین عموم مردم تاکید و خاطر نشان کرد، در برخی از استان های کشور مسئولان محلی از شخصیتهای صاحب نفوذ و موثر در بین مردم نیز برای تبلیغ این مهم بهره گیری کردهاند.
معاون وزیر کشور، توسعه زیرساخت های لازم برای گسترش پوشش جغرافیایی طرح کالابرگ الکترونیکی، استفاده از ظرفیت برخی طرف های تجاری مانند فروشگاه های شهر و روستا و کاهش زمان واریز وجه فروشگاه های طرف قرارداد به ۲۴ ساعت را از عوامل موثر در ارتباط با اقبال عمومی نسبت به طرح کالابرگ الکترونیکی دانست.
علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه تصریح کرد، کالابرگ الکترونیکی از اقدامات اساسی و قطعی دولت برای تأمین اقلام اساسی مورد نیاز خانوادهها با توجه به حذف ارز ترجیحی از سال ۱۴۰۱ محسوب میشود.
وی با اشاره به تأمین ۱۱ قلم کالای مورد نیاز خانوادهها از طریق این طرح خاطر نشان کرد، برای توسعه و گسترش این طرح در بین سه دهک کم درآمد جامعه، سیاست های تشویقی مانند افزایش ۲۰ درصدی یارانه برای استفاده از کالابرگ نیز اعمال میشود و این خانوادهها میتوانند به میزان ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر فرد خانواده از کالابرگ استفاده کنند.
معاون وزیر رفاه با تاکید بر این که طرح مزبور به صورت کالا اختیاری است، گفت، برای توسعه و گسترش جغرافیایی این طرح و پوشش سراسری میتوانیم مراکز طرف قرارداد را افزایش دهیم.
در حال حاضر ۵۳ هزار و ۲۵۹ فروشگاه خرد و ۱۰ هزار و ۳۷۹ فروشگاه زنجیرهای به تجهیزات مرتبط با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی مجهز شدهاند که به ارائه ۱۱ قلم کالاهای مشمول طرح اقدام میکنند. شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، مرغ، روغن، ماکارونی، برنج، گوشت گوساله، حبوبات و قند و شکر از جمله کالاهایی هستند که شامل این طرح شدهاند.
عسگریان خاطرنشان کرد: سیاست ما در ارتباط با طرح کالا برگ بر روی تأمین سبد غذایی مردم و تأمین ویتأمینها و کالری های مورد نیاز آنان متمرکز شده است و این اقلام در آینده با بررسی های لازم میتواند تا ۱۵ قلم نیز افزایش یابد.
در جریان برگزاری این جلسه معاونان امور اقتصادی استانداری های سراسر کشور نیز که به صورت وبیناری در آن شرکت داشتند، برخی مشکلات برسر راه اجرای طرح نیز مورد بررسی قرار گرفت.