کد خبر : 118671 تاریخ : ۱۴۰۲ دوشنبه ۵ تير - 09:37
رتبه بندی بهداشتی واحدهای تولید لبنیات سنتی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از اجرای طرح مشترک ارزیابی و رتبه بندی بهداشت واحدهای لبنیات سنتی در خرداد ماه 1402 خبر داد و گفت: اولین گواهی رتبه بندی صادر و این طرح در گام نخست در سطح تهران، اجرایی شده است.

به گزارش نجواخبر به نقل از وبدا، محسن فرهادی با اشاره به آغاز این طرح، اظهار داشت: طرح ارزیابی و رتبه‌بندی واحدهای لبنیات سنتی به صورت مشترک و در قالب تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات سنتی تهران و مدیریت طرح دفاتر خدمات سلامت بر اساس دستورالعمل ابلاغی مرکز سلامت محیط و کار پس از انجام مرحله آزمایشی در بهار 1402 با صدور اولین گواهینامه رتبه بندی در خردادماه، کلید خورده و در گام نخست در سطح کلانشهر تهران با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات سنتی و دفاتر خدمات سلامت توسعه می‌یابد.

به گفته وی، هدف از اجرای طرح ایجاد فضای رقابت مثبت و سلامت محور بین واحدهای تولیدکننده و عرضه‌کننده لبنیات سنتی، اطمینان بخشی مصرف‌کنندگان از سلامت محصولات، ایجاد امکان رصد و نظارت بهداشتی واحدهای تولید و عرضه لبنیات سنتی توسط مشتریان و پایش و نظارت بهداشتی مستمر در واحدهای شرکت‌کننده در طرح و ارتقای سلامت عمومی است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار، حضور در این طرح برای واحدهای صنفی لبنیات سنتی مجاز را اختیاری دانست و گفت: واحدهای هدف این طرح در حال حاضر ۲۰۰۰ واحد لبنیات سنتی کلانشهر تهران هستند که در دو گروه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان فعالیت دارند و در فاز اول بر اساس اولویت‌بندی اتحادیه، واحدهای تولیدی مجاز لبنیات سنتی در طرح مشارکت خواهند داشت.

فرهادی ادامه داد: فرایند ارزیابی شرایط بهداشتی و نمونه ‌برداری از محصولات زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی و توسط دفاتر خدمات سلامت انجام و بر اساس تأیید اتحادیه و دانشگاه علوم پزشکی مربوطه، گواهی رتبه بندی واحد صادر می‌شود. هر واحد مجاز نیز بر اساس ارزیابی شرایط بهداشتی، می‌تواند حائز رتبه‌ های طلایی، نقره‌ ای یا برنزی شود.