کد خبر : 13255 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۴ آبان - 09:37
حمله قهرمان جهان به رئیس فدراسیون کشتی/ علیرضا دبیر گردن نمی‌گیرد؛ باید خودش را هم ۲ سال محروم کنند! پیشکسوت کشتی آزاد ایران گفت: مسئولان فدراسیون کشتی شجاعت ندارند و می‌توانستند به خاطر سهل‌انگاری در ماجرای تخلف پزشکی معذرت‌خواهی کنند.

به گزارش نجواخبر، کشتی آزاد ایران در مسابقات امیدهای جهان به مدال نایب‌قهرمانی دست یافت، اما اگر اتفاق غیرمنتظره شب آخر رخ نمی‌داد، ایران بر بام جهان می‌ایستاد. در حالی که چهار آزادکار ایران برای رقابت در شب پایانی آماده می‌شدند، ناگهان خبر آمد سجاد غلامی به دلیل تخلف پزشکی، دیسکالیفه شده و از دور رقابت‌ها کنار رفته است؛ دیداری که اگر برگزار می‌شد همراه با سه مدال طلای محمدصادق و امیرحسین، برادران فیروزپور و امیررضا معصومی می‌توانست حکم قهرمانی کاروان آزاد ایران را امضا کند.

علیرضا دبیر در مصاحبه‌ای آتشین به انتقاد شدید از غلامی پرداخت و اعلام کرد او را حداقل دو سال محروم خواهد کرد. رئیس فدراسیون کشتی مدعی شد آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران خودسرانه دست به تزریق سرم زده و سبب‌ساز حذف خود و از دست رفتن امتیاز تیمی ایران شده است، اما یکی از پیشکسوتان مطرح کشتی چنین نظری ندارد و معتقد است مسئولان فدراسیون کشتی نیز به اندازه غلامی در این اتفاق غیرحرفه‌ای مقصر هستند.

اکبر فلاح که پیش‌تر نیز انتقادهای شدیدی علیه علیرضا دبیر مطرح کرده بود، بار دیگر نوک پیکان انتقادات را به سوی او نشانه گرفت.

او درباره عنوان نایب‌قهرمانی تیم کشتی امید در مسابقات اسپانیا اظهار داشت: تیم کشتی امید ۵ فینالیست در این مسابقات داشت که ۴ کشتی‌گیر موفق به کسب مدال طلا شددن و یک کشتی‌گیر هم به مدال نقره رسید. به لحاظ مدال‌آوری تیم خوب نتیجه گرفت، اما تیم باید با اختلاف ۵۰ امتیازی به عنوان قهرمانی می‌رسد و دوم شدن این تیم به مراتب کار سخت‌تری از قهرمانی بود چرا که تیم با ترکیبی از کشتی‌گیران خوب و باکیفیت راهی این مسابقات شد، اما در نهایت به دومی رسیدند؛ حتی امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی از تیم بزرگسالان در ترکیب تیم قرار گرفتند، اما باز هم نتوانستند به عنوان قهرمانی برسند.

فلاح در خصوص دیسکالیفه شدن سجاد غلامی و محرومیت او گفت: زمانی که کشتی‌گیر موفق می‌شود فدراسیون و سرمربیان آن را سهم خودشان می‌دانند، بنابراین وقتی اشتباه یا باختی هم اتفاق می‌افتاد باید همگی گردن بگیرند. تنها مقصر کشتی‌گیر نیست. الان می‌گویند غلامی خودسرانه سرم زده و تیم از قهرمانی افتاده، اولا اینکه کسی که خودش نمی‌تواند به خودش سرم بزند، بنابراین اگر سرمی هم به غلامی تزریق شده همه در جریان این موضوع بودند. از رئیس فدراسیون تا سایر مربیان در این امر مقصر بودند و تنها نباید به کشتی‌گیر خرده گرفت.

وی تأکید کرد متأسفانه مسئولان فدراسیون کشتی شجاعت ندارند و می‌توانستند با یک معذرت‌خواهی به این موضوع خاتمه بدهند؛ اما اصلا گردن نمی‌گیرند و تنها کشتی‌گیر را مقصر می‌دانند، در صورتی که پزشک تیم کارش چه بوده؟ مگر در زمان قدیم که ما به مسابقات اعزام می‌شدیم پزشک یا ماساژور داشتیم؟! چرا در گذشته این اتفاقات رخ نمی‌داد؟! پزشک تیم، مربیان و حتی خود کشتی‌گیر هم می‌داند اگر در حین مسابقه در سالن سرم وصل کند به منزله دوپینگ است، اما چنین بی‌احتیاطی کردند. در هر حال به نظرم اگر فدراسیون قصد محرومیت غلامی را دارد، باید رئیس فدراسیون، محسن کاوه و پژمان درستکار هم دو سال محروم کنند که چنین بی‌دقتی انجام دادند.

قهرمان سال ۱۹۹۳ کشتی جهان درباره نایب‌قهرمانی تیم امید هم گفت: از زمانی که علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده تا به امروز می‌گوید امکانات زیادی در اختیار کشتی‌گیران قرار داده‌ایم. در این شرایط گرجستان که به لحاظ امکانات از ما ضعیف‌تر است، به عنوان قهرمانی رسید. امکانات گرجستان و ایران اصلاً قابل مقایسه نیست و قهرمانی آن‌ها و نایب‌قهرمانی ما با این شرایط یعنی فاجعه. در رده بزرگسالان تیم امریکا قهرمان شد، تا حدودی قابل قبول بود، چون آن‌ها امکانات زیادی دارند، اما گرجستان مگر چه برتری به کشتی ایران به لحاظ امکانات دارد که باید به قهرمانی برسد.