کد خبر : 13331 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۸ آبان - 11:30
سرنوشت دانشجویان بازداشتی به کجا رسید؟ طبق اعلام روزنامه شریف تمام بازداشتی‌های شریف در وقایع اخیر آزاد شدند.

به گزارش نجواخبر، دانشگاه صنعتی شریف از آزادی دو دانشجوی بازداشتی خود خبر داد.

دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: با پیگیری‌های متعدد مدیران دانشگاه محمد نژاد ورودی 97 مهندسی هوافضا و علیرضا آزاد دانشجوی ورودی 96 علوم کامپیوتر به قید وثیقه آزاد شدند.

طبق اعلام روزنامه شریف تمام بازداشتی‌های شریف در وقایع اخیر آزاد شدند.

*هیچ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بازداشت نشده است
همچنین حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص دستگیری و ضرب و شتم دانشجویان این دانشگاه درست نیست.

وی افزود: به هیچ عنوان ورود نیروی انتظامی به محوطه خوابگاه و یا دانشکده‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و همچنین ضرب و شتم نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تعداد محدودی از دانشجویان که خارج از چارچوب مقررات دانشگاه اقداماتی را انجام داده بودند خودشان به همراه والدین‌شان فراخوانده شدند و با انعکاس به خانواده‌ها از آنها خواسته شد در چارچوب قوانین و مقررات دانشگاه رفتار کنند.

وی تصریح کرد: رئیس دانشگاه تاکید کرد که اگر دانشجویان رفتارهای هنجارشکن را در محیط‌های آموزشی و دانشجویی داشته باشند و یا تکرار کنند، برابر آیین‌نامه‌های انضباطی دانشجویان با آنها برخورد خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: مجدداً تاکید می‌کنم در حال حاضر هیچ‌یک از دانشجویان این دانشگاه در بازداشت به سر نمی‌برند.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز اعلام کرد هیچ گونه تجمعی در این دانشگاه صورت نگرفته است.

وی افزود: در حال حاضر فضای دانشگاه آرام است و مسئله خاصی وجود ندارد.

*حمله با سلاح سرد به مأموران حراست و دانشجویان دانشگاه تهران/ ضارب شناسایی شد
هرچند عصر دیروز فردی که در تجمعات دانشجویی دانشگاه تهران حضور داشته و از سوی مأموران حفاظت فیزیکی دانشگاه به‌عنوان فردی مشکوک و غیردانشجو شناسایی شده بود، پس از اینکه در خروجی درب 16 آذر دانشگاه تهران با درخواست مأموران حفاظت فیزیکی مبنی بر ارائه کارت دانشجویی روبه‌رو گشت، اقدام به درگیری با آنها نمود و پس از وارد کردن ضربات چاقو به دو تن از کارکنان حفاظت فیزیکی دانشگاه، قصد فرار داشت.

با وجود ضرباتی که این ضارب مسلح به سلاح‌های سرد و شوکر، به نیروهای حفاظت فیزیکی دانشگاه وارد کرد، اما از سوی مأموران حفاظت فیزیکی دانشگاه که در محل حاضر بودند، دستگیر و تحویل نیروی انتظامی شد. ضارب در حین دستگیری، دست به خودزنی نیز زد اما در این عمل هم ناکام ماند. گزارش میدانی اداره‌کل حراست دانشگاه تهران حاکی است، یک دستگاه پژو207 با 3 سرنشین نیز به‌عنوان پشتیبان ضارب در خیابان 16 آذر شناسایی شده است.

دو تن از دانشجویان دانشگاه تهران نیز در این رابطه دچار جراحت‌ سطحی شده‌اند. دو کارمند حفاظت فیزیکی و دو دانشجوی دانشگاه تهران در حال مداوا هستند.

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در پی این حادثه، رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه را مأمور کرد ضمن پیگیری وضعیت آسیب‌دیدگان، با همکاری مدیرکل حراست دانشگاه در خصوص کسب اطلاعات تکمیلی از مراجع انتظامی و امنیتی درباره اهداف و برنامه ضارب تسریع شود.