کد خبر : 13431 تاریخ : ۱۴۰۱ شنبه ۱۴ آبان - 09:19
تحلیل نماینده تبریز در گفتگو با «نجواخبر»؛ ریشه حادثه تروریستی شاهچراغ چه بود؟ عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سناریویی از دیرباز برای ناآرام کردن کشور پیگیری می‌شود گفت: گسست قومی و مذهبی با جدیت در دستور کار دشمنان قرار دارد.

احمد علیرضابیگی با هشدار نسبت به اینکه دشمن سعی می‌کند گسست قومی و مذهبی را بزرگتر کند؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: دشمن بدنبال آن است که گسست قومی و مذهبی را به یک جنگ تمام عیار داخلی در کشور تبدیل کند تا به بحرانی گسترده منجر شود.

وی با اعلام اینکه گسست قومی و مذهبی دستمایه داعش شد گفت: این اتفاقات دنباله یک سناریو است که نوشته شده و اجرایی می‌شود و تلاش بر این است که چالش قومی مذهبی تشدید شود تا مشکل آفرینی های بعدی برای وحدت کشور به وجود بیاید.

علیرضابیگی با هشدار نسبت به اینکه یک باره ماجرای تروریستی شاهچراغ رقم خورد گفت: این اقدام تروریستی یک حادثه جدید بود که در موضوعات قومی و مذهبی ما کلید خورد تا همگان در مسیری قرارگیرند که بیگانه برای تجزیه و تحلیل و ناآرامی کشور چیده است.

وی در پاسخ به اینکه راهکاری برای جلوگیری از حادثه تروریستی شاهچراغ وجود داشت گفت: رویدادهای تروریستی با اقدامات پیشگیرانه متصور است اما با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته، از این موضوع بی بهره هستیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از این ماجرای تروریستی درس بگیریم گفت: باید اصول ساده و سختی را در مورد کنترل اسلحه در کشور داشته باشیم و مهم‌تر از اینکه باید نظارات دقیقی در مورد ورود اتباع بیگانه به کشور داشته باشیم.

وی از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواست با دقت وارد این ماجرا شوند و بدرستی مورد ارزیابی قرار دهند؛در ادامه گفت: باید مشخص شود این تروریست چگونه وارد کشور شده، چه ارتباطاتی داشته، از کدام بستر استفاده کرده، چه پشتیبانیهایی برای او وجود داشته و خلاصه آنکه چگونه توانسته روز روشن با اسلحه و چندین خشاب پر در کشور رفت و آمد کند.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه اتباع بیگانه همیشه باعث نگرانی و دغدغه کشور بوده است گفت: گاهی به عنوان تروریست وارد کشور شده‌اند و گاهی بازارهای کار را مال خود کرده و باعث رشد بیکاری شده‌اند.

نماینده تبریز در مجلس در پایان گفت: معضل اتباع بیگانه مختص ایران نیست بکه کشورهای دیگر نیز به اتباع بیگانه به عنوان یک موضوع امنیتی نگاه می‌کنند که در کشور ما نیز باید نگاه امنیتی به اتباع بیگانه وجود داشته باشد.