کد خبر : 13459 تاریخ : ۱۴۰۱ شنبه ۱۴ آبان - 10:56
آخرین وضعیت طرح ساماندهی تجمعات در مجلس عضو کمیسیون شوراهای مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی تجمعات را در این کمیسیون تشریح کرد.

به گزارش نجواخبر، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی تجمعات در این کمیسیون، گفت: در حال حاضر این طرح در کمسیون شوراها بایگانی شده و منتظر ارائه لایحه دولت در زمینه ساماندهی تجمعات هستیم.

وی افزود: در صورتی که دولت لایحه ساماندهی تجمعات را به مجلس ارائه دهد این لایحه با طرح نمایندگان تجمیع و یک لایحه پخته و جامع در این باره به هیئت رئیسه برای بررسی در جلسه علنی تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه قانونمندکردن تجمعات مردم امری واجب و مهم است، ادامه داد: ساماندهی تجمعات مردم می‌تواند جلوی سوء استفاده جریانات برانداز را بگیرد.

آصفری با بیان اینکه بنده چندین جلسه با مراکز پژوهشی و علمی درباره موضوع ساماندهی تجمعات مردم برگزار کردم، گفت: کمیسیون شوراها به عنوان کمسیون تخصصی پیگیر این موضوع است و اگر دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه نکرد نمایندگان، بررسی طرح ساماندهی تجمعات را کلید خواهند زد.

نماینده اراک در مجلس، گفت: مجلس و دولت به دنبال این هستند که مکان‌هایی را برای تجمعات سیاسی و صنفی مردم مشخص کنند تا مردم با انجام هماهنگی‌های لازم و رعایت چارچوب‌های مشخص بتوانند در این مکان‌های مشخص مواضع خود را اعلام کنند و مسئولان مربوطه نیز پاسخ‌گوی مطالبات آنها باشند.

آصفری با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که اقشار و اصناف مختلف بتوانند اعتراض خود را در چارچوب قانون به گوش مسئولان برسانند و مسئولان نیز موظف شود تا ظرف زمانی مشخص پاسخ خواسته‌های آنها را بدهند، اضافه کرد: باید در تجمعات مبانی و اصول رعایت شود و نمایندگان در پی این هستند که قانونی جامع و کامل تدوین شود که همه احزاب، اقشار، انجمن‌ها و اصناف در آن نقش داشته باشند.