کد خبر : 13547 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۷ آبان - 10:44
چشمان کی‌روش برق افتاد؛ پاداش نجومی برای صعود در جام جهانی! صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام‌جهانی، پاداش مضاعف برای تیم ملی خواهد داشت.

به گزارش نجواخبر، این روزها همه جا حرف از صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ است. خود بازیکنان و اعضای کادرفنی هم در این زمینه خوش‌بین هستند. پس از آنکه کارلوس کی‌روش در مصاحبه‌ای مدعی شد بین تیم‌های آسیایی، ایران و ژاپن از بخت صعود برخوردار هستند، حالا بازیکنان تیم ملی هم به نوبت مصاحبه می‌کنند و شانس تیم کشورمان را برای راهیابی به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی بالا می‌دانند. علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده و... ازجمله نفراتی بوده‌اند که در این مدت از صعود حرف زده‌اند؛ آنچه نشان می‌دهد خودباوری ضمنی در این زمینه به‌وجود آمده است. تیم ملی کشورمان با وجود ۵ دوره حضور در مرحله نهایی جام‌جهانی هرگز از دور گروهی این بازی‌ها صعود نکرده و درصورتی که این اتفاق در قطر رخ بدهد، یک «نوبرانه» تاریخی خواهد بود.

صعود تیم ملی اما فقط ارزش فنی و اعتباری ندارد، چرا که پاداش چشمگیر فیفا هم در کار است و می‌تواند ارزش این موفقیت را دوچندان کند. بنا بر آنچه رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند، پاداش اولیه ۳۲ تیم راه یافته به جام‌جهانی ۹میلیون دلار است که امروز به تیم کشورمان تعلق گرفته. صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی اما ۴میلیون دلار پاداش مضاعف دارد که رقم اعطایی فیفا به ۱۶ تیم برتر را تا ۱۳میلیون دلار بالا می‌برد. این همان هدف‌گذاری تیم ملی با کی‌روش است. در قرارداد سرمربی پرتغالی هم درج شده درصورت صعود تیم ملی، او ۱۲ درصد از پاداش تیم ملی را تصاحب خواهد کرد. هرچند به‌طور روشن اعلام نشده ۱۲ درصد مورد نظر از ۴میلیون دلار جایزه صعود به یک‌هشتم نهایی است یا شامل کل ۱۳میلیون دلار می‌شود. امیدواریم کی‌روش فقط سهم صعود تیم خودش را بگیرد و بیهوده در موفقیت قبلی شریک نشود.

ناگفته نماند صعود به یک‌چهارم نهایی هم ۴میلیون دلار سود دیگر خواهد داشت و مجموع پاداش ۸ تیم برتر جام‌جهانی را به ۱۷میلیون دلار می‌رساند. فکرش را بکنید...