کد خبر : 13560 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۸ آبان - 09:39
هشدار هواشناسی: خشکسالی شدید رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به آنکه سال پربارشی پیش رو نداریم، حداکثر سطح کشت دیم به کشاورزان توصیه نمی‌شود، همچنین کشت آبی در جنوب غرب، مناطق مرکزی و شمال شرق با محدودیت روبروست.

به گزارش نجواخبر رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به شرایط بارش و دما، به کشاورزان توصیه می‌شود که از حداکثر کشت اجتناب کنند.

احد وظیفه گفت: بنابر آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۱۳.۳ میلی متر بوده که نسبت به دوره نرمال ۲۰ درصد کمتر است.
به گفته او، از ابتدای فصل پاییز تا ۱۷ آبان، دمای هوا ۲ درجه بالاتر از نرمال بوده است که براین اساس با پاییز نسبتا گرمی روبه‌رو خواهیم بود.
وظیفه می‌گوید: براساس مدل‌های اقلیمی دمای باقی‌مانده در فصل پاییز و زمستان گرایش به نرمال و بالاتر از نرمال دارد، همچنین از لحاظ بارش سیگنال‌ها مشابه سال گذشته است که امیدواریم در نیمه دوم پاییز و نیمه نخست زمستان شرایط بارش نرمال باشد.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به آنکه سال پربارشی پیش رو نداریم، حداکثر سطح کشت دیم به کشاورزان توصیه نمی‌شود، همچنین کشت آبی در جنوب غرب، مناطق مرکزی و شمال شرق با محدودیت روبه‌روست.


بنابر مدل های اقلیمی، در فصل پاییز در اغلب مناطق با کم بارشی مواجه هستیم که امیدواریم در نیمه دوم پاییز و نیمه اول زمستان با شرایط نرمال مواجه شویم.