کد خبر : 13641 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ آبان - 12:49
نقاط تفریحی اطراف اصفهان +تصاویر با شناخت جاهای تفریحی اطراف اصفهان، می‌توانید از تمامی لحظات سفر خود به این شهر، بهترین استفاده را برده و خاطرات بی نظیری را به ثبت برسانید.

به گزارش نجوا خبر، اگر بخواهیم به جاهای تفریحی اطراف اصفهان اشاره کنیم، قطعا می‌توان ساعت‌ها در این زمینه، سخن گفت. در این شهر علاوه بر وجود انواع: (آثار تاریخی ارزشمند، مکان‌های تفریحی و گردشگری، مکان‌های توریستی و ...)، می‌توان شاهد بسیاری از جاهای دیدنی در اطراف شهر نیز بود. بنابراین اگر می‌خواهید به دور از دغدغه‌های داخل شهر باشید، می‌توانید به مکان‌های فوق‌العاده‌ای در اطراف شهر نیز مراجعه کنید. این مکان‌ها می‌توانند در ثبت بسیاری از خاطرات به یاد ماندنی و شیرین، تأثیرگذار باشند.

لیست بهترین جاهای تفریحی اطراف اصفهان:

با یک نگاه کوتاه به لیست بهترین جاهای تفریحی اطراف اصفهان، می‌توانید یک سفر بی نظیر را برای خود رقم بزنید. قبل از انتخاب بهترین جاها، می‌توانید اطلاعات کاملی را نسب به آنها کسب نمایید. در این صورت با دقت و آگاهی بیشتری می‌توانید این مکان‌ها را انتخاب نمایید. عوامل بسیار زیادی بر روی انتخاب دقیق این مکان‌ها موثر هستند. بنابراین با یک آگاهی کامل و درایت هوشمندانه، می‌توانید یک سفر به یاد ماندنی را برای خود و خانواده و همسفران، رقم بزنید.

روستای طامه از جاهای تفریحی اطراف اصفهان:

آیا شما نیز طرفدار طبیعت گردی و لذت بردن از چشمه‌ها و رودخانه و ... هستید؟!؟ یکی از جاهای تفریحی اطراف اصفهان که از یک آب و هوای بی نظیر برخوردار است، روستای طامه می‌باشد. یکی از ویژگی‌‎های منحصر بفرد این روستا، محل قرارگیری آن است. این روستا در دره‌ی کوهستانی واقع شده است که منظره‌ی دل انگیزی را در فصل‌های مختلف در بر دارد. در فصل پاییز و زمستان می‌توانید شاهد مه چشم نواز و خیره کننده و در فصل بهار و تابستان می‌توانید شاهد ابرهای پنبه‌ای خارق العاده باشید. این روستا از توابع شهر نطنز است. از جاذبه‌های گردشگری در این شهر عبارتند از:

  1. چندین آبشار و آبشار طامه
  2. رودخانه جذاب
  3. دره‌های خیره کننده
  4. قله کرکس
  5. چشمه دلاوون
  6. چشمه لاگه و ...

روستا طامه کجاست - شهرستان نطنز، استان اصفهان - توریستگاه

جاهای تفریحی اطراف اصفهان

دشت لاله‌های واژگون از جاهای تفریحی اطراف اصفهان:

از دیگر جاهای تفریحی اطراف اصفهان که بسیار خیره کننده و چشم نواز است، می‌توان به دشت لاله‌های واژگون اشاره کرد. این دشت در روستای دره بید فریدن واقع شده که یکی از مکان‌های بکر و دیدنی در شهر اصفهان به شمار می‌رود. وقتی وارد این دره می‌شوید، گویی فرش قرمزی بر زیر پای شما قرار گرفته است. زمان گل دهی در این دشت بی نظیر، اوایل اردیبهشت است. گل‌های موجود در این باغ از عمر کوتاهی برخوردار هستند. این گل‌ها با نام گل اشک نیز شناخته می‌شوند. در بسیاری از موارد نیز از آنها با نام اشک مریم یاد می‌کنند.

این مکان در منطقه‌ای بین دره بید و خوانسار قرار گرفته است. زیبایی وصف نشدنی این مکان، آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری و همچنین مکان‌های عکاسی بی نظیر در اصفهان، مبدل نموده است. گل‌های این دره به صورت خودرو بوده و جذابیت بی تکراری را برای منطقه به همراه داشته‌اند.

گلاب گیری در شهرهای اطراف اصفهان:

در بین جاهای تفریحی اطراف اصفهان، می‌توان به جشنواره گلاب گیری در اطراف اصفهان اشاره نمود. اغلب این مراسم شکوهمند در شهر کاشان برگزار خواهد شد. بهترین زمان برای برگزاری این جشنواره، اردیبهشت ماه است. این مراسم نیز مانند بسیاری از مراسم سنتی در اقصی نقاط کشور، بر اساس آداب و رسوم خاصی برگزار می‌گردد.

برای بازدید از این مراسم شکوهمند، باید زمان و مکان مناسبی را انتخاب نمایید. بهتر است بهترین زمان برای سفر به این شهر در زمان گلاب گیری را بشناسید. سپس با شناخت محل گلاب گیری، به این محل سفر نمایید. سالانه بسیاری از گردشگران و حتی توریست‌ها نیز برای مشاهده‌ی این مراسم، به شهر کاشان سفر می‌کنند.

جاهای تفریحی اطراف اصفهان

دهکده تفریحی زاینده رود از جاهای تفریحی اطراف اصفهان:

اگر ۱۳۰ کیلومتر از شهر اصفهان به سمت چادگان خارج شوید، به یکی از جذاب‌ترین جاهای تفریحی اطراف اصفهان می‌رسید. این مرکز تفریحی و گردشگری در پشت سد زاینده رود، بنا شده است. وجود آب و هوای بسیار مطلوب و همچنین امکانات تفریحی و رفاهی فوق‌العاده، این محل را به یکی از بهترین مکان‌ها مبدل نموده است. این مکان از فضایی بالغ بر ۲۴۵ هکتار فضای سبز برخوردار است که در بر دارنده‌ی چشم اندازه‌های فوق‌العاده نیز می‌باشد. از امکانات در نظر گرفته شده برای این مکان، می‌توان به:

  • واحدهای آپارتمانی و ویلایی
  • سکوهای نشیمن در کنار حاشیه زاینده رود
  • اسب سواری
  • زمین بازی فوتبال
  • زمین بازی بسکتبال
  • اسکله قایقرانی
  • قایق پدالی
  • اتوبوس دریایی
  • استخر چادگان
  • ماهیگیری
  • پیست دوچرخه سواری
  • رستوران‌های بزرگ و کوچک

و بسیاری از موارد دیگر نیز اشاره نمود. امکانات در نظر گرفته شده در این مکان، یک گردشگری و سفر هیجان انگیز و خاطره ساز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

جاهای تفریحی اطراف اصفهان

آبشار پونه زار:

در بین جذاب‌ترین جاهای تفریحی اطراف اصفهان، می‌توان از آبشار پونه زار نیز یاد کرد. این آبشار در فاصله‌ی ۲۱۳ کیلومتری از شهر اصفهان قرار گرفته است. محل قرارگیری این آبشار در روستای چغیورت از فریدونشهر می‌باشد. هوای دلپذیر و آبهای روان که حاصل ذوب شدن برف‌ها و یخچال‌های ارتفاعات زاگرس هستند، زیبایی این فضا را دو چندان نموده است. این آبشار با خزه‌های سنگی بسیار دیدنی پوشیده شده است. افرادی که به دنبال آرامش واقعی هستند، این مکان برای آنها بهترین گزینه به شمار می‌رود. بسیاری از افراد با دیدن این حجم از زیبایی، تنی نیز به آب می‌دهند و از خنکی آن در فصل تابستان لذت می‌برند.