کد خبر : 13708 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۵ آبان - 09:31
جسد احسان زنده زنده در زانتیا سوخت! | گره کور در قتل فجیع مرد تهرانی رسیدگی به این پرونده از تیر ماه سال 95 به دنبال پیدا شدن یک خودرو زانتیا سوخته در اسلامشهر آغاز شد. با کشف این خودرو ماموران به بررسی پرداختند و جسد سوخته راننده که قابل شناسایی نبود با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.کارشناسان پزشکی قانونی آتش سوزی را عمدی تشخیص دادند.

به گزارش نجواخبر،وقتی گره کور پرونده کشته شدن مرد جوان در زانیتا سوخته بعد از 6سال باز نشد،اولیای دم درخواست کردند تا دیه از صندوق بیت المال به آنها پرداخت شود.
رسیدگی به این پرونده از تیر ماه سال 95 به دنبال پیدا شدن یک خودرو زانتیا سوخته در اسلامشهر آغاز شد. با کشف این خودرو مأموران به بررسی پرداختند و جسد سوخته راننده که قابل شناسایی نبود با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد.کارشناسان پزشکی قانونی آتش سوزی را عمدی تشخیص دادند.


با افشای عمدی بودن حریق، مأموران در نخستین گام از تحقیقات به استعلام پلاک خودرو پرداختند و مالک آن را شناسایی کردند. خودرو متعلق به یک مرد 35ساله به نام احسان بود که خانواده اش ناپدید شدن وی را به پلیس گزارش داده بودند.

آنها به سردخانه پزشکی قانونی رفتند اما جسد سوخته قابل شناسایی نبود. پزشکی قانونی با آزمایش دی ان ای ثابت کرد جسد سوخته متعلق به احسان است. به این ترتیب جسد به خانواده وی تحویل داده شد و مأموران برای رازگشایی جنایت فجیع به تکاپو افتادند.

آنها به بررسی فهرست مکالمات تلفنی قربانی پرداختند اما به سرنخی نرسیدند. بررسی حساب های بانکی قربانی نیز نتوانست رازگشای جنایت شود.

در حالی که 6 سال از این جنایت گذشته و پلیس سرنخی از عامل یا عاملان جنایت به دست نیاورده بود، خانواده احسان به دادگاه کیفری یک استان تهران رفتند و خواستار دریافت دیه از صندوق بیت المال شدند.

آنها در شعبه دهم دادگاه دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و به تشریح شکایتشان پرداختند.

پدر قربانی گفت: پسرم با هیچ کسی خصومت نداشت و من و همسرم نمی‌دانیم از سوی چه کسی کشته شده است. 6 سال است از مرگ دلخراش پسرمان گذشته و ما امیدی به پیدا شدن قاتل او نداریم. به همین خاطر تقاضا داریم تا دیه از صندوق بیت المال به ما پرداخت شود.

بنا بر این گزارش، در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهارنظر کنند.