کد خبر : 13731 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۵ آبان - 19:42
یک طلای ایرانی دیگر با پرچم صربستان/ بعد از ارسلان نوبت به خدابخشی رسید ملی‌پوش سابق ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی جهان موفق به کسب مدال طلا برای کشوری دیگر شد.

به گزارش نجواخبر، بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان از روز دوشنبه (۲۳ آبان) در گوادالاخارا مکزیک آغاز شده و ملی‌پوشان ایران نیز به مصاف حریفان رفته‌اند. در دومین روز مسابقات بامداد امروز، مهدی خدابخشی ملی‌پوش سابق تکواندو ایران به مدال طلای وزن ۸۷- کیلوگرم رسید.

او مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴، یک مدال و یک برنز در مسابقات قهرمانی آسیا و مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی ۲۰۱۳ را کسب کرده و در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم ایران بوده اما دستش به مدال نرسید.

خدابخشی در مسابقات قهرمانی جهان سال جاری، تالح سلیمانوف از جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد و در ادامه به مصاف ابوالفضل عباسی رفت. او در دو راند مقابل ملی‌پوش ۱۹ ساله ایران به برتری رسید. او در مرحله یک‌چهارم نهایی با جردن استیوارت مبارزه کرد و در دو راند حریف کانادایی را شکست داد.

ملی‌پوش ۳۱ ساله ایرانی‌الاصل در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان رفت و در دو راند با نتایج ۶ بر ۳ و ۳ بر ۲ رقیب خود را با شکست بدرقه کرد و فینالیست شد. در دیدار فینال نیز خدابخشی با مینگ کوان فنگ از چین دیدار کرد و در این مبارزه هم به برتری دو بر صفر با نتایج یک بر صفر و ۵ بر ۴ رسید.

بدین ترتیب مهدی خدابخشی دومین مدال طلای دوران حرفه‌ای خود را کسب کرد. او در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۵ چلیابینسک روسیه با پرچم ایران به قهرمانی رسید و ۶ سال بعد طلای خود را با پرچم صربستان تکرار کرد.

خدابخشی در سال منتهی به المپیک ۲۰۱۶ ریو نفر اول رنکینگ المپیک بود اما در دور دوم مقابل حریف خود شکست خورد و حذف شد. جالب اینجاست که آن زمان ملی‌پوش ایرانی به میلاد بیگی، دیگر تکواندوکار ایرانی‌الاصل باخت و امسال خودش زیر پرچمی دیگر، نماینده‌ای از زادگاهش را مغلوب کرد.

بیگی پیش از او به عضویت تیم ملی جمهوری آذربایجان درآمد و به برنز المپیک رسید، خدابخشی هم بعد از المپیک ۲۰۱۶ به صربستان رفت و سال گذشته مدال نقره مسابقات قهرمانی اروپا را هم کسب کرد.

خدابخشی یکی از چندین تکواندوکاری است که در دوران ریاست محمد پولادگر بر فدراسیون تکواندو تصمیم به مهاجرت و تغییر تابعیت گرفت. البته او تنها ایرانی صربستان نیست که امسال مقابل چشمان هم‌تیمی‌های سابق خود قهرمان جهان شده است.

علی ارسلان، فرنگی‌کار ایرانی نیز در مسابقات قهرمانی جهان بلگراد موفق به شکست حریفان شد و برابر چشم محمد بنا و محمدرضا مختاری، مربی و هم‌تیمی پیشین خود، طلا را برای صربستان دشت کرد.