کد خبر : 13777 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۹ آبان - 09:31
افتتاحیه جام‌جهانی: دیداری تاریخی و پر از اولین‌ها تیم‌های ملی قطر و اکوادور امشب در اولین دیدار از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش نجواخبر، سوت آغاز بیست‌ودومین دوره رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه البیت شهر الخور قطر به صدا درخواهد آمد. جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با دیدار تیم میزبان مقابل اکوادور آغاز خواهد شد.

قطر؛ اولین میزبانی، اولین حضور... اولین برد؟

امشب، شبی ماندگار و تاریخی در فوتبال قطر، این کشور کوچک در حاشیه خلیج فارس خواهد بود. قطری‌ها سال ۲۰۱۰ با حواشی فراوان و وقتی تیم ملی‌شان هم در سطح آسیا حرفی برای گفتن نداشت میزبانی را به‌دست آوردند. با این وجود، عنابی‌ها در فوتبال پیشرفت کردند و با استخدام مربی توانایی مثل فلیکس سانچس از پایه فوتبال‌شان را تقویت کردند. قطر با همین سرمربی اسپانیایی به قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ رسید و مردم کشورشان امیدوار شدند تا در جام‌جهانی ۲۰۲۲ آبروداری کنند. تنها میزبان حذف شده در مرحله گروهی آفریقای جنوبی بوده و قطر نمی‌خواهد این اتفاق برای آن‌ها هم رخ بدهد.

اکوادور؛ مثل ۲۰۰۶

صعود اکوادور به جام‌جهانی ۲۰۲۲ وقتی ارزشمندتر می‌شود که یادآوری کنیم تیم‌هایی مثل کلمبیا و شیلی با ستاره‌های نامدارتر در این تورنمنت حاضر نیستند. حالا ال‌تری با گوستاوو آلفارو آماده می‌شود تا اتفاقاتی را رقم بزند که سال ۲۰۰۶ در آلمان رخ داد. آن سال از مرحله گروهی برای نخستین مرتبه فراتر رفتند و این اتفاق خوب می‌تواند با توجه به گروه نسبتاً خوبی که در قطر دارند هم رخ بدهد. البته همین دیدار نخست مقابل میزبان هم سخت خواهد بود چرا که بازیکنان رقیب تا آخرین توان برای این که تاریخ‌سازی کنند، مبارزه خواهند کرد. نکته جالب در مورد اکوادور این است که هیچ‌گاه جام‌جهانی را بدون برد ترک نکرده.

آخرین جدال
این دو تیم هیچ‌گاه در تاریخ‌شان به مصاف هم نرفته‌اند و افتتاحیه جام‌جهانی نخستین رویارویی‌شان خواهد بود.

آمار بازی
۰) تیم‌های ملی قطر و اکوادور تابه‌حال به مصاف هم نرفته‌اند و این دیدار تاریخی نخستین رویارویی‌شان خواهد بود.
۱) این اولین حضور قطر در جام‌جهانی است. عنابی‌ها سال ۲۰۱۹ قهرمان آسیا شدند و پس از پیشرفت در سطح قاره به جام‌جهانی می‌آیند.
۴) اکوادور برای چهارمین دوره در جام‌جهانی حاضر خواهد شد. ال‌تری در ۳ دوره قبلی یک مرتبه از مرحله گروهی فراتر رفته است.
۲) برای دومین دوره متوالی یک تیم آسیایی که از اتفاق هردو هم عربی بوده‌اند، در دیدار افتتاحیه حاضر خواهد بود. پیش از قطر ۲۰۲۲ و عربستان ۲۰۱۸، هیچ‌گاه تیم‌های آسیایی در دیدار افتتاحیه حضور نداشته‌اند.
۳) انر والنسیا کاپیتان تیم ملی اکوادور در جام‌جهانی ۲۰۱۴ موفق شده ۳ گل بزند (که هر ۳ گل آخر اکوادور بوده) و در کنار آگوستین دلگادو بهترین گلزن کشورش در این تورنمنت است. او می‌تواند عنوان بهترین گلزن اکوادور در جام‌جهانی را از دلگادو برباید.
۲۱) قطر در سال ۲۰۲۲ در ۲۱ دیدار دوستانه رسمی و غیررسمی به میدان رفته است.

ترکیب احتمالی دو تیم
قطر:
الشیب، حسن، الراوی، خوخی، احمد، بوضیاف، الهیدوس، حاتم، میگل، علی و عفیف
اکوادور: دومینگس، کاستیو، تورس، هینکاپیه، استوپینیان، پلاتا، کایسدو، گروئسو، ایبارا، والنسیا و استرادا