کد خبر : 13829 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ آبان - 12:15
مدیرعامل اسبق شستا، رئیس جدید سازمان بورس شد شورای عالی بورس با استعفای مجید عشقی، رئیس سازمان بورس موافقت کرد. بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، محمد رضوانی فر به عنوان رئیس جدید سازمان بورس منصوب شد.

به گزارش نجواخبر، بر اساس تصمیمات جلسه صبح امروز شورای عالی بورس، محمد رضوانی فر به عنوان رئیس جدید سازمان بورس منصوب شد.

صبح امروز خبرهایی در خصوص استعفای مجید عشقی از ریاست سازمان بورس مطرح شد.. همچنین عنوان شد که وزیر اقتصاد با طرح این استعفا موافقت کرده است. هرچند پذیرش آن منوط به تصمیم شورای عالی بورس در جلسه امروز شده بود.

بر اساس گزارش ها، برخی از موارد از جمله مخالفت با برخی پیشنهادهای سازمان بورس برای گنجاندن در لایحه بودجه سال آینده مبنی بر حمایت از بازار از جمله دلایل استعفای عشقی اعلام شده است.

جلسه شورای‌عالی بورس برای تعیین رئیس جدید سازمان بورس ساعت ۱۰.۳۰ دقیقه امروز دوشنبه آغاز شده بود. در این جلسه درباره انتصاب محمد رضوانی‌فر مدیرعامل اسبق شستا به‌عنوان رئیس جدید سازمان بورس تصمیم‌گیری شد.

محمد رضوانی‌فر، یکی از مدیران اقتصادی ستاد اجرائی فرمان امام (ره) بود که پس از مدیر عاملی پخش البرز و ۶ سال مدیر عاملی گروه البرز برای مدیرعاملی هلدینگ دارویی تأمین شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) انتخاب شد. عملکرد خوب و رضایت‌مندی مدیران بالادستی سبب شد پس از مدت اندکی وی بعنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) منصوب شود، سپس وارد صنعت غذایی کشور شدند و در حال حاضر مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت ویتانا هستند.

رضوانی‌فر در حالی مدیرعامل شستا شد که یکی از جوان‌ترین مدیران دهه‌های اخیر این مجموعه به شمار می‌رود. رضوانی‌فر ۴۰ ساله که در دوره مدیریتش در هلدینگ دارویی تأمین به گفته کارشناسان، نظم مناسبی به این هلدینگ بخشید و جهش معنا داری در سود آوری این گروه ایجاد کرد به‌ واسطه عملکردش در بنیاد برکت نیز نام‌ آشنا بود.

رضوانی‌فر که متولد ۱۳۵۶ است، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق (ع) است. او مدرک کارشناسی و کارشناسی‌ارشدش را در رشته اقتصاد از دانشگاه امام صادق اخذ کرده و دوره دکترای مدیریت بازرگانی با گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی را نیز در دانشگاه علامه‌طباطبایی گذرانده است.

رضوانی‌فر، عمده دوران فعالیت مدیریتی‌اش را در ستاد اجرائی فرمان امام گذرانده است. بررسی ردپای رضوانی‌فر در سازمان ثبت اسناد نیز نشان‌دهنده سوابق عضویت او در هیئت‌ مدیره شرکت‌های متعدد است.