به گزارش نجواخبر
رکود ایجاد شده در بازارهای جهانی فولاد تا چه میزان بر صادرات محصولات شــرکت تأثیرگذار است؟ بحران های مالی به وجود آمده در کشــور های اروپایی و آمریکا و همچنین ادامه یافتن جنگ اوکراین موجب رکود در بازارهای جهانی فولاد گردید به نحوی که تأثیر زیادی بر تقاضای این محصــولات و در نهایت کاهش سطح قیمت های جهانی در حوزه محصولات فولادی را به دنبال داشت. کاهش رشد اقتصادی کشور چین چه تأثیری بر بازار فولاد جهان دارد؟ کشور چین با توجه به وضعیت جمعیت و میزان تولید از شاخص های اصلی تغییر در بازارهای جهانی میباشد و کوچکترین تغییرات در میــزان تقاضا و عرضه در این کشور بر همه مناسبات جهانی تأثیرگذار است.کاهش رشد اقتصادی چین باعث کاهش تقاضای مصرف فولاد در این کشــور و مازاد عرضه در سطح جهانی گردیده و به همین دلیل قیمت های جهانی فولاد، کاهش یافته است. محدودیت هــا و چالش های پیــش رو در صادرات محصولات فولادی چیست؟ محدودیت های صادراتی همواره از چالش های پیش رو در این حوزه بوده است، از جمله تحریم های ظالمانه در سال های اخیر همچنین عوارض صادراتی، آزادسازی صادرات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، نوسانات نرخ ارز، کاهش قیمت های جهانی و ... از جمله محدودیتها و چالــشهایی بوده که بر روند فرایند صادرات شرکت تأثیرگذار بوده است . در این راستا تلاشــگران این حوزه همواره در حــال تلاش برای افزایش میــزان صــادرات محصولات و توسعه بازارهای صادراتی شرکت میباشند. میــزان صــادرات شــرکت در ۵ ماه ابتدای سال چگونه بوده است ؟صادرات محصولات فولادی شرکت با توجه به کیفیت و اســتانداردهای جهانی به نقاط مختلف دنیا همچون کشورهای اروپایی در حال انجام میباشد. در حال حاضر کشــور عزیزمان ایران، رتبه دهم تولید فولاد در دنیا را دارد که ســهم شرکت از این میــزان ۸ درصد میباشــد . بالغ بــر ۵۰ درصد محصولات تولیدی شرکت روانه بازارهای صادراتی میشود. سهم صادرات محصولات شرکت از کل کشور در ۵ ماه ابتدای ســال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ درصد میباشد که در مقایسه با ســهم تولید از میزان بیشتری برخوردار میباشد .. در این میان صادرات محصول تیرآهن ۱۱درصد، میلگرد ۲۳ درصد و شمش ۹ درصد نسبت به دوره مشابه در سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است . میزان صادرات شرکت در ۵ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۴۰ هزارتن میباشد . مقاصد اصلی محصــولات صادراتی کدام کشورها هستند؟ در سال جاری بخش عمده صادرات محصولات شمش، میلگرد و تیراهن بوده است که به بیش از ۱۷ کشور دنیا اعم از خاور دور، اروپا، آفریقا، کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و حوزه CIS صادر شده است . به طور کلی بر اســاس نیاز بازار و نوع محصول در خصوص انتخاب بازار هدف تصمیم گیری میگردد.