کد خبر : 14557 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۵ دي - 09:47
در گفتگو با «نجواخبر» طرح شد؛ دهک‌های فرودست تحمل گرانی‌ها را ندارند/ مستمری بازنشستگان را دوباره افزایش دهید مهدی مجیدی خطاب به مسئولان گفت: در هر رده‌ای که هستید و هر مسئولیتی که در رابطه با نظارت و کنترل تورم و گرانی دارید، باید نسبت به رشد فزاینده قیمت‌ها حساسیت داشته باشید.

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد از رشد قیمت‌ها و بی‌توجهی دولت و دستگاه‌های نظارتی در کنترل گرانی و تورم، به خبرنگار نجواخبر گفت: قیمت‌ها به اندازه‌ای بالا رفته که تحمل آن‌ها برای مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه از جمله کارگران و بازنشستگان امکان‌پذیر نیست و درمانده شده‌اند.

مهدی مجیدی خطاب به مسئولان گفت: در هر رده‌ای که هستید و هر مسئولیتی که در رابطه با نظارت و کنترل تورم و گرانی دارید، باید نسبت به رشد فزاینده قیمت‌ها حساسیت داشته باشید، زیرا مردم دیگر تحمل این همه گرانی و تورم را ندارند و مجبورند به این شرایط معترض باشند. .

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه بازنشستگان، مستمری بگیران و حقوق‌بگیرانی که درآمد ثابت دارند، بیشترین فشار را از ناحیه گرانی‌ها متحمل می‌شوند گفت: در حالی که قیمت‌ها بالا رفته و دولت نیز همه چیز را رها کرده، می‌بایست افزایش حقوق برای بار دوم صورت بگیرد تا پاسخ‌گوی تورم باشد.

وی با ابراز تأسف از اینکه از همان روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۱، تورم و گرانی سرسام‌آور کلید خورد گفت: اولین گرانی‌ها در زمینه مواد غذایی، غلات، حبوبات، گوشت و کالاهای اساسی رقم خورد که نیازهای اولیه زندگی را تأمین می‌کند.

وی با ابراز تأسف از اینکه سومدیریت تأثیرات مخرب خود را بر زندگی مردم گذاشته است گفت: اینکه مسئولان به ویژه تیم اقتصادی دولت بسیار ضعیف عمل می‌کند و به جای آنکه مشکلات را مدیریت و بار تورم را از دوش مردم بردارند، از مردم انتظار دارند تحمل کنند، بدترین نوع مدیریت در کشور است.

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران در پایان گفت: متأسفانه مدیران در رده‌های بالا، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های نظارتی و… به سادگی از گرانی کالاها و خدمات سخن می‌گویند و حتی با ژست کارشناسانه، پیش بینی می‌کنند که باید نگران گرانی‌های بیشتر باشیم، در حالیکه این گونه سخن گفتن برای یک مقام مسئول می‌بایست با خجالت و شرمندگی همراه باشد.