کد خبر : 14621 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۶ دي - 09:38
واکنش AFC به حضور روسیه در فوتبال آسیا: چراغ سبز نشان دادند کنفدراسیون فوتبال آسیا به مسئولان فدراسیون روسیه برای پیوستن به این نهاد چراغ سبز نشان داد.

به گزارش نجواخبر، فدراسیون فوتبال روسیه از ماه گذشته به صورت جدی برای پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) وارد عمل شده است.

به نقل از سایت «چمپیونات»، الکساندر دیوکوف، رئیس فدراسیون فوتبال روسیه به طور خاص صحبت کرد: این فرصتی برای فوتبال روسیه است تا به تورنمنت‌های رسمی بین‌المللی بازگردد. فرصتی برای برگزاری مسابقات رسمی برای باشگاه‌ها و تیم‌ها وجود خواهد داشت. این دقیقا انتقال به کنفدراسیون آسیا است که آن را به ما می‌دهد. این موضوعی است که حداقل برای ۱۰ سال آینده بر پیشرفت فوتبال ما تأثیر خواهد گذاشت.

مسئولان فدراسیون فوتبال روسیه در ایام جام جهانی در قطر با مسئولان رده بالای AFC در این زمینه وارد مذاکره شدند و مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به پیوستن روسیه به این نهاد ابراز رضایت کردند.

یوفا به دلیل جنگ روسیه و اوکراین فوتبال این کشور را به حالت تعلیق درآورده است. به همین خاطر روس‌ها به دنبال پیوستن به AFC هستند.

فدراسیون روسیه قرار است تا پایان هفته تصمیم نهایی خود را برای پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا را اعلام کند تا بتواند برای مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ از آسیا کارش را آغاز کند.