کد خبر : 14627 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۶ دي - 10:10
رئیس جمهور در مراسم تشییع شهدای گمنام: استعمارگران با سخنِ «آزادی» می‌آیند رئیس جمهوری گفت استعمارکنندگان و قدرت‌های بزرگ با سخن از آزادی و شعارهای فریبنده می‌آیند و ملت‌ها را به بدبختی و ذلالت می‌اندازند.

به گزارش نجواخبر، رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم تشییع ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در مقابل دانشگاه تهران، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: فاطمه اطهر (س) الگویی برای بشریت است. سیره او پیش روی ما است؛ اگرچه شناخت شخصیت ایشان کاری بسیار سخت ‌گران است.

وی اضافه کرد: برای ما انسان‌ها، شناخت سیره فاطمه زهرا (س)، قول او، فعل او و زندگی او کاملاً قابل دستیابی است. صدیق کسی است که تمام زندگی او صدق باشد و گفتار و کردارش یکدیگر را تصدیق کند.

‌رئیس دولت با بیان اینکه نشان صداقت حضرت فاطمه زهرا (س)، شهادت است، افزود: فقط به خدا می‌اندیشد و به سوی او حرکت می‌کند. فاطمه اطهر (س) یک شخصیت بزرگ، اثرگذار و تحولگرا در تاریخ است.

رئیسی ادامه داد: بسیاری هستند که انحراف و فتنه‌ها را نمی‌شناسند؛ فاصله خانه امیرالمومنین (ع) و آن حادثه آن کوچه، فاصله کمی است. عربی آمد به حضرت زهرا گفت برای پدرتان اشک می‌ریزید؟ حضرت فرمود شتری که این‌ها بر آن سوارند آبستن حوادثی است که یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد. حضرت فاطمه (س)‌ 25 سال خانه‌نشینی امیرالمومنین و جگر پاره‌پاره امام حسن مجتبی (ع) را می‌دید. فاصله بیشتر و بیشتر شد و حضرت انحراف را در جامعه می‌دید. فاطمه(س) در مقام حریم ولایت ایستاد و اولین شهیده مقابله با نفاق است.

وی افزود: استعمارکنندگان و قدرت‌های بزرگ با سخن از آزادی و شعارهای فریبنده می‌آیند و ملت‌ها را به بدبختی و ذلالت می‌اندازند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: حوادث اخیر جنگ احزاب بود. همه جریان‌های استکباری با همه توان به میدان آمدند و آنانی که در میدان نبودند شایعه‌پراکنان و شایعه‌سازان بودند.