کد خبر : 14632 تاریخ : ۱۴۰۱ شنبه ۱۰ دي - 09:13
در گفتگو با عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شد؛ «فاطمی امین» مسئول ناکارآمدی ها/ خودرو لحظه‌ای گران می‌شود لطف الله سیاهکلی گفت: بحث بر سر بازار خودرو نیست، بلکه بحث بر سر تمامی صنایع و معادن کشور است. وضعیت نامناسب و روند موجود نشان می‌دهد که باید نگران  باشیم، مگر آنکه به دوره وزارت فاطمی امین پایان دهیم.

لطف الله سیاهکلی (عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی) با اشاره به اینکه تذکر، سؤال و استیضاح حقی است که قانون برای نمایندگان مجلس قایل شده تا وزرای ناکارآمد را مورد بازخواست قرار دهند؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: بارها به فاطمی امین وزیر صمت در مورد وضعیت صنعت و معدن کشور تذکر دادیم، اما فایده نداشت تا ناچار به استیضاح او شدیم.

وی گفت: در جلسه استیضاح دلایل قاطع بسیاری بر ناکارآمدی و سومدیریت فاطمی امین ارائه کردیم، اما چه کنیم که نمایندگان واقعیت‌ها را نپذیرفتند و به استیضاح آقای وزیر رأی ندادند.

نماینده قزوین با اشاره به آشفته بازاری که در عرصه‌های گوناگون کشور شاهد هستیم، خطاب به نمایندگانی که به فاطمی امین برای ادامه تصدی وزارت صمت رأی دادند گفت: هدف از استیضاح و برکناری فاطمی امین، بکار گرفتن وزیری توانمند و کارآمد بود که متأسفانه نمایندگان بر ابقای وزیر ناکارآمد رأی دادند.

ویدر ادامه گفت: دیگر از فاطمی امین سؤال نمی‌پرسیم، بلکه نمایندگانی که به فاطمی امین رأی مثبت دادند، باید پاسخ‌گوی آشفته بازار خودرو، بی‌ثباتی قیمت ها، گرانی‌های سربه فلک کشیده و اوضاع نامناسب صنعت و معدن کشور باشند.

سیاهکلی با یادآوری اینکه پیش بینی کرده بودم که اگر فاطمی امین به عنوان وزیر صمت باقی بماند، شاهد بحران‌های جدی‌تری در صنعت و معدن به ویژه بازار خودرو خواهیم بود گفت: خودروها لحظه‌ای گران می‌شود و دیگر صحبت بالا رفتن ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی مطرح نیست و باید نگران روزهای گران‌تر و آشفتگی بیشتر باشیم.

وی خطاب به تمامی نمایندگانی که به فاطمی امین رأی ابقا دادند گفت: اکنون باید تجدید نظر کرده و این وزیر را برکنار کنید تا فردی توانمند روی کار بیاید، فردی که بتواند بحران‌های بازار از صنعت و معدن تا خودرو و کالاهای اساسی را مدیریت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس هشدار داد و گفت: بدانید که فاطمی امین نمی‌تواند صنعت و معدن کشور را مدیریت کند و اگر هر چه سریعتر فرد کارآمدی را جایگزین فاطمی امین نکنیم، باید منتظر روزهای بدتر از این باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بحث فاطمی امین، بحث ناکارآمدی است گفت: بحث بر سر بازار خودرو نیست، بلکه بحث بر سر تمامی صنایع و معادن کشور است. وضعیت نامناسب و روند موجود نشان می‌دهد که باید نگران باشیم، مگر آنکه به دوره وزارت فاطمی امین پایان دهیم.