کد خبر : 14633 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۱ دي - 09:03
نماینده تالش در گفتگو با نجوا خبر: «شهید سلیمانی» سایه سنگین داعش را از سر جهان برداشت/ جهاد تبیین را فراموش نکنیم نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی بر تکریم و بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد و گفت: سردار سلیمانی نامی آشنا نه فقط در ایران بلکه در تمام جهان است.

حسن محمدیاری با اعلام اینکه قاسم سلیمانی نماد جوانمردی و فتوت بوده و هست، به خبرنگار نجواخبر گفت: سلیمانی سایه سنگین داعش را از سر ایران، عراق و جهان بر داشت، داعشی که بلایی خطرناک بود که جهان را تهدید می‌کرد و سلیمانی به این تهدید خطرناک پایان داد.

وی با ابراز تأسف از اینکه در برخی موارد نسبت به شخصیت شهید سلیمانی بی‌احترامی می‌شود گفت: برخی از افراد ناآشنا و نادان بدون آنکه درک درستی داشته باشند، دست به تخریب سلیمانی میزنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه واقعاً باید نسبت به تخریب بزرگان کشور و برخی رفتارهای سؤال برانگیز تأسف خورد گفت: خیلی زمان می‌برد تا به درک درستی از شخصیت برجسته سردار سلیمانی، این شخصیت برجسته نظامی سرافراز دست یابیم.

وی با اشاره به رشادت‌ها و از خودگذشتگیهایی که سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس و تمامی جبهه‌های نبرد از خود نشان داد گفت: باید تمامی این عملکردها و از خودگذشتگی‌ها برای مردم توصیف شود.

محمدیاری با تاکید بر اینکه خیلی جا دارد و خیلی وقت می‌برد تا بتوانیم ابعاد مختلف شخصیت ایشان را کامل بفهمیم گفت: قبل از آنکه بخواهیم در مورد فردی سخن بگوییم، باید ابتدا او را به درستی بشناسیم، تبیین کنیم و تبلیغ کنیم و چنانچه اطلاعات دقیقی نداشته باشیم، نمی‌توانیم حق مطلب را ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ دستگاه برای کارهای فرهنگی کشور تشکیل شده که ردیف بودجه دارند گفت: امیدواریم متولیان فرهنگی این ۳۲ نهاد، حق مطلب را در مورد سردار سلیمانی تبیین کنند.

نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین در سال جاری تاکید کردند گفت: یکی از مهم‌ترین محورهای جهاد تبیین، توصیف و تعریف جایگاه سردارسلیمانی است.

وی با ابراز تأسف از اینکه از شخصیت‌های بزرگ نظام غافل هستیم گفت: متأسفانه هم شخصیت‌های زنده فراموش شده‌اند و هم آن‌هایی که از دست داده ایم.

محمدیاری با انتقاد از اینکه بسیاری از شخصیت‌ها حضور دارند ولی یادی از آن‌ها نمی‌شود گفت: یکی از این شخصیت‌ها سردار فضلی است. در عملیات کربلای یک که افتخار همرزمی با سردار فضلی را در جبهه داشتم، ایشان شب قبل از عملیات رزمندگان را جمع کرد و گفت امام به ما حکم کرده‌اند که باید مهران آزاد شود و رزمندگان پرسیدند با چه چیزی باید این کار را انجام دهیم و سردار فضلی پاسخ داد چون امام حکم کرده حتی با دست خالی هم شده باید مهران را آزاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه سردار فضلی در همان زمان یک چشم نداشت و یک دستش نیز از کار افتاده بود گفت: سردار فضلی به تنهایی، مسئولیتِ اطلاعات و عملیات چند لشکر را برعهده داشت و امروز نامی از او برده نمی‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در زمان حیات سردار سلیمانی نیز آنچه حق مطلب است ادا نشد؛ گفت: مگر چند شخصیت بزرگ همچون سلیمانی و فضلی داریم و چرا از آن‌ها غافل هستیم و یادی از آن‌ها نمی‌کنیم.

نماینده تالش در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در مورد جهاد تبیین به درستی عمل کنیم، کار رسانه‌ای درست صورت دهیم و یاد بزرگان را قدر بدانیم.