کد خبر : 14654 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۷ دي - 11:06
طرح « اقتصاد فرهنگ» در دستورکار مجلس/این طرح از چه کسانی حمایت می‌کند؟ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب کلیات طرح « اقتصاد فرهنگ » درکمسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش نجواخبر، غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی در کمیسیون متبوعش تحت عنوان اقتصاد فرهنگ خبر داد، و گفت: کلیات این طرح در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسیده و بررسی جزئیات آن در دستورکار اعضای کمیسیون فرهنگی قرار دارد.

وی افزود: طرح مذکور با همکاری کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و متولیان امر، جهت حمایت از صنایع خلاق فرهنگی تدوین شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: طراحان در نشستی با مسئولان و متولیان حوزه فرهنگ فهرستی از مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های حوزه فرهنگ در معنی عام آن در حوزه‌های رسانه، سینما نمایش موسیقی هنرهای ادبی، نشر و ... شناسایی کرده و سعی شده راه‌کارهایی برای حل آنها در نظر گرفته شود.

منتظری با بیان اینکه یکی از محورها در این طرح موضوع حمایتی است، گفت:در این طرح به موضوع حمایت از تولید و آفرینش‌های ادبی، هنری و فرهنگی توجه شده است.

وی اضافه کرد:محور بعدی طرح موضوعات رفاهی برای اقشار فرهنگی یعنی بحث بیمه مسکن و مسائل معیشتی است، برای مثال اگر موضوع مانند شیوع ویروس کرونا پیش آمد باید چه کاری برای قشر فرهنگی انجام داد و در این طرح تلاش شده تا مسائل برای متولیان پیشبینی پذیر باشد.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه محور بعدی طرح صادرات است، گفت:راه تحول صنایع دستی صادرات است و باید شرایط و زمینه ورود صنایع دستی به بازارهای جهانی فراهم شود و بحث نهایی در این طرح موضوع مالکیت معنوی است.

منتظری تاکید کرد: پس از تصویب جزئیات طرح «اقتصاد فرهنگ»طرح جهت بررسی تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد که تلاش خواهیم کرد که این طرح با اولویت دردستورکار جلسه علنی قرار گیرد .