کد خبر : 14658 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۷ دي - 11:21
جزیره کیش؛ الگویی برای صندوق‌های پست هوشمند مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی گفت: برای اولین بار در کشور صندوق های پستی هوشمند در جزیره کیش نصب شد.

به گزارش نجواخبر، محمود لیایی اظهار کرد: جزیره کیش به عنوان الگوی اجرای طرح لاکرهای پستی (صندوق های پست هوشمند) انتخاب شده که هم اکنون تعدادی از این صندوق‌ها به منظور هوشمندسازی خدمات دریافت و ارسال بسته های پستی نصب شده است.

وی اضافه کرد: شرکت ملی پست هم اکنون در حال تکمیل زیرساخت های فنی این صندوق‌ها در جزیره کیش است که به زودی پس از انجام مراحل آزمایشی خدمات خود را در این جزیره آغاز می‌کنند.

لیایی افزود: در صورت راه اندازی این صندوق های پستی هوشمند کیشوندان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز نسبت به دریافت و ارسال مرسوله های پستی خود اقدام کنند.

گفتنی است استفاده از لاکرهای پستی در بیشتر کشورهای دنیا از سال ۲۰۰۰ میلادی شروع شده و با توجه به استفاده گسترده از تکنولوژیهای سلف سرویس، و گسترش تجارت الکترونیـکی، امروزه به عنوان یکی ازبهترین راه حل‌ها در زمینه بازه توزیع است.

لاکرهای پستی نقش قابل توجهی در کم کردن آلودگی های زیست محیطی ناشی از حمل‌ونقل، تسهیل و آسانی در ارسال و دریافت مرسولات پستی، کاهش هزینه های ارسال مجدد و کاهش هزینه های توزیع و جمع آوری مرسوله‌ها ایفا می‌کنند.