کد خبر : 14732 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۲ دي - 09:01
نماینده شهریار در گفتگو با نجوا خبر: خیلی خیلی کم افرادی را در نظام داریم که مانند سردار سلیمانی باشند نماینده شهریار در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه حق مطلب در مورد سردار سلیمانی به خوبی ادا نمی‌شود گفت: سردار سلیمانی مرد بزرگی است و نیازی به بزرگنمایی ندارد.

حسین حق وردی با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی و اهمیت تکریم وی به خبرنگار نجواخبر گفت: من به شخصه خودم را در جایگاهی نمی‌بینم که در مورد شخصیت و سابقه درخشان سرار سلیمانی سخن بگویم.

وی با اشاره به سابقه درخشان سردار سلیمانی در سالهای حیات و تأثیری که در بخش اجرایی کشور داشت گفت: سردار سلیمانی طراز مدیریت را در جمهوری اسلامی ایران بالا برد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه قبل از شهادت، کمتر کسی سلیمانی را به آن صورت می‌شناخت گفت: بعد از شهادت، همه به شخصیت و جایگاه ویژه سلیمانی پی بردند و تازه متوجه شدند چه شخصیتی را از دست دادند.

وی با اعلام اینکه کسانی که قبل از شهادت با سلیمانی معاشرت داشتند، به خوبی در مورد شخصیت او آگاهی دارند گفت: هر کس از نزدیک با سردار سلیمانی نشست و برخاست داشت و حتا یک جلسه در کنار ایشان بوده، می‌تواند ساعت‌ها در مورد وی سخن بگوید.

حق وردی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی در کشورهای منطقه از جمله عراق، لبنان و سوریه شناخته شده‌تر از کشور ایران بود گفت: بعد از شهادت، ویژگی‌ها و شخصیت نابی که سردار سلیمانی داشت، شناخته شد و مردم به جایگاه ایشان پی بردند.

وی با انتقاد از کسانی که سردار سلیمانی را یک جانبه نگاه می‌کنند گفت: سلیمانی فقط یک رزمنده مجاهد نظامی نبود، بلکه بسیار فراتر از نگاه نظامی و نظامی‌گری بود.

نماینده شهریار در مجلس یازدهم افزود: سردار سلیمانی در حالی که یک شخصیت نظامی مسلط به مسائل نظامی بود، یک دیپلمات برجسته بود به نوعی که سفرها و مأموریت‌های دیپلماسی که با محوریت سردار سلیمانی صورت گرفته، بسیار موفق و تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه افراد بسیاری به همان مأموریت فرستاده شدند که موفق نبودند گفت: اما سلیمانی در همان مأموریت‌ها با همان محورها موفق شد.

حق وردی گفت: سلیمانی در حالی که یک رزمنده، یک فرمانده، یک تئوریسین نظامی و یک دیپلمات بود، یک مدیر برجسته نیز بود.

وی مهم‌ترین ویژگی سردار سلیمانی را مردمی بودن وی دانست و گفت: جهادی بودن، ولایی بودن، منافع خود را ندیدن و خلوص از ویژگی‌های سلیمانی بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در مورد سلیمانی گفت: ایشان گفتند که شهادت اجر خلوص و مجاهدت سردار سلیمانی بود، یعنی اگر سلیمانی به مرگ طبیعی از دنیا می‌رفت، مجاهدت‌های او بی‌اجر می‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه خلوص از سلیمانی یک شخصیت جامع و کامل ساخته بود گفت: شخصیت سلیمانی مورد نیاز برای سیستم مدیریتی کشور است و باید از شخصیت شهید سلیمانی الگوسازی شود.

حق وردی با تاکید بر اینکه خیلی، خیلی، خیلی کم افرادی را در نظام داریم که مانند سردار سلیمانی باشند گفت: شهید سلیمانی مردی است که میتوان در مورد او ساعت‌ها سخن گفت، اما سخن گفتن به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه باید از ایشان به عنوان یک الگو در مسیر اعتلای سیستم مدیریتی نظام بهره گرفت.