کد خبر : 14803 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۳ دي - 11:21
۵۱ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شود/ ورود مدیران خصوصی با فروش ۵۱ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، طبیعی است در آینده ای نزدیک مدیریت این دو باشگاه تغییر کنند.

به گزارش نجواخبر، همان طور که در خبرها خوانده‌اید سازمان خصوصی سازی در راستای تاکیدات کنفدراسیون فوتبال آسیا و برای اینکه حضور تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان به چالش کشیده نشود، باید سهام بیشتری از باشگاه استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند. به واقع میزان سهام واگذار شده این دو باشگاه از سوی دولت به بخش خصوصی باید دست کن ۵۱ درصد باشد.

حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی در این باره می‌گوید: در جلسه امروز هیئت عالی واگذاری، شرایط واگذاری ۵۱ درصد سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به صورت یکجا و یا سه بلوک ۱۷ درصدی همزمان به تصویب سازمان خصوصی سازی مشخص شد.

اما یکی از اختیارات فرد و شرکتی که ۵۱ درصد از سهام استقلال یا پرسپولیس را خریداری می‌کند انتخاب سه عضو هیئت مدیره و مدیرعامل است. با فروش سهام این دو باشگاه و حضور افراد و شرکت‌های جدید در مدیریت این دو باشگاه طبیعی است علی فتح‌الله‌زاده و رضا درویش جایگاه مدیریت خود را از دست دهند؛ به این خاطر که در حال حاضر این دو مدیر انتخاب دولت و وزارت ورزش و جوانان هستند.

قیمت پایه بلوک ۵۱ درصدی برای استقلال ۲۱۳۷ میلیارد تومان و برای پرسپولیس ۲۱۹۴ میلیارد تومان تصویب شده است. افراد یا شرکت‌هایی که برای خرید بلوک مدیریتی استقلال و پرسپولیس اقدام می‌کنند باید ۲۰ درصد مبلغ تعیین شده را به صورت نقدی پرداخت کنند و پس از یکسال تنفس، در ۶ قسط سالانه اقدام به پرداخت مابقی مبلغ بلوک مدیریتی کنند.